طراحی اپلیکیشن اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دینی در هند
کد خبر: 3805250
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

طراحی اپلیکیشن اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دینی در هند

گروه بین‌الملل-دو جوان مسلمان هندی، اپلیکیشنی را برای تسهیل ارتباط جوانان مسلمان با مراکز دینی و حضور در فعالیت‌های اجتماعی طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه ‌اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ اپلیکیشن کلاب‌دین (CollabDeen)، به جوانان مسلمان در سراسر جهان، در مورد برنامه‌های دینی مساجد و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کند.«

فاتح علی» کارآفرین متولد بنگلور هند و طراح این اپلیکیشن می‌گوید: جرقه راه‌اندازی این اپلیکیشن زمانی زده شد که متوجه شدم اکثر مسلمانان برای برقراری ارتباط با یکدیگر در جامعه باید از تکنولوژی حداکثر استفاده را بکنند.

«کلاب‌دین» با هدف ارائه خدمات نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند به مسلمانان برای دسترسی به اطلاعات مربوط به مراسم‌های محلی، برنامه‌های زنده و تعامل بیشتر از طریق محتوای خاص افراد مختلف طراحی شده است.

فاتح علی، هدف خود را مجهز کردن مساجد و مراکز اسلامی سراسر جهان به تکنولوژی‌های روز و صرفه‌جویی در پول و زمان ذکر کرد. وی افزود: من با مسئولان 250 مسجد و مرکز دینی از سیدنی تا جاکارتا و مالزی صحبت کرده‌ام تا ببینیم تکنولوژی چگونه می‌تواند به امت اسلامی کمک کند.

در چند سال اخیر، اپلیکیشن‌های اسلامی زیادی به بازار ارائه و با استقبال مسلمانان روبرو شده است. در ژانویه سال 2019 (دی 1397)، اولین اپلیکیشن سبک زندگی مسلمانان با نام «Salam planet» به وجود آمد و خدماتی مانند چت‌کردن و همچنین ارائه اوقات نماز، قبله‌یابی و یافتن موقعیت مساجد را ارائه کرد.

اخیرا تعداد کاربران برنامه مازمچ «Muzmatch» در میان مسلمانان به یک میلیون رسیده است و در کنار این برنامه، اپلیکیشن‌های دیگری مانند مایندر «Minder» و سلام سویپ «Salaam Swipe» خدمات مشابهی را به مسلمانان ارائه می‌کنند.

 

انتهای پیام

captcha