شهید «ابراهیم هادی» به دنبال گمنامی و خدمت در مناطقی بود که کسی او را نبیند
کد خبر: 3805292
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳

شهید «ابراهیم هادی» به دنبال گمنامی و خدمت در مناطقی بود که کسی او را نبیند

گروه فرهنگی ـ یک مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شهید ابراهیم هادی همواره دنبال کار کردن در مناطقی بودند که مردم ایشان را نبینند، یادآور شد: خداوند برای ایشان کاری کرد که تمام دنیا او را بشناسد، در سفرهای کربلا دیدیم که پروفایل جوانان مسلمان خارجی تصویر شهید ابراهیم هادی بود، این شهدا چراغ روشن در راه دفاع مقدس هستند.

شهید «ابراهیم هادی» به دنبال گمنامی و خدمت در مناطقی بود که کسی او را نبیندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی امام جمعه استان همدان عصر روز گذشته شنبه ۳۱ فروردین‌ماه، در ویژه برنامه تولد دوست آسمانی من با توجه به ادغام شدن تولد شهید پهلوان ابراهیم هادی با میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: آنچه که امام زمان(عج) از ما می‌خواهند زمینه‌سازی ولایت است. 

وی با اشاره به سخن آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه اگر ۲ رکعت نماز درست بخوانیم از تشرف به حضرت مهدی (عج) ثواب بیشتری دارد، افزود: باید به راه آمد تا حضرت از راه بیاید.

امام جمعه همدان در ادامه بیان کرد: اگر می‌خواهیم ابراهیم شویم باید تبر برداشت و بت‌های درونمان را شکست  اگر می‌خواهیم هادی شویم باید ابراهیم شد.

وی افزود: تبر برداشتن بر علیه خواسته‌ها و کنش‌های شیطانی خود، علیه (دلم میخواهد‌های نفسانی) قیام کردن انسان را به مقام ابراهیم قرآنی می‌رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می،خواهید رهبری کنید و دست دیگران را بگیرید ابراهیم هادی شوید، شهدایی که علیه هواهای نفسانی خود قیام کردند و ابراهیم شدند.

رییس دانشگاه: راهی که امروزه به جوانان ما کمک میکند تا به نسل ظهور برسند، راه شهدایی چون شهید هادی است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی، مدرس حوزه و دانشگاه نیز در این برنامه با اشاره به تولد جوانان تراز ظهور اظهار کرد: اتفاقات اخیر دلها را امیدوارتر می‌کند و بر خلاف گفته‌های دشمن مبنی بر اینکه سال ۹۸ برای ایران سال فتنه است، همه‌چیز بیانگر پیروزی و نزدیکی دل‌های ما است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در شهر قم افزود: دشمن با شنیدن سخنان رهبر تکانی به خود داد و به عربستان دستور داد تا سلاح‌های کمتری به ایران بدهند، و این بیانگر موفقیت ماست.

فلاحی در ادامه بیان کرد: سال ۹۸ با تمام حوادث تلخش، خبرهای خوبی را به دنبال دارد، اجرایی کردن چنین برنامه‌هایی ثوابی کمتر از شهادت ندارد.

وی با اشاره به مراسم راهیان نور گفت: در این مراسم‌ها شاهد هستیم که شاید آشناترین یادمان شهدا، یادمان شهدای کمیل و حنظله است، جوانان ما زندگی را از این شهدای با اخلاص الگو می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهید هادی همواره دنبال کار کردن در مناطقی بودند که مردم ایشان را نبینند، یادآور شد: خداوند برای ایشان کاری کرد که تمام دنیا او را بشناسد، در سفرهای کربلا دیدیم که پروفایل جوانان مسلمان خارجی تصویر شهید ابراهیم هادی بود، این شهدا چراغ روشن در راه دفاع مقدس هستند.

 

نمود ولایت‌مداری جوانان  امروز استمرار در کمک سیل‌زدگان است

وی افزود: راهی که امروزه به جوانان ما کمک می‌کند تا به نسل ظهور برسند، راه شهدایی چون شهید هادی است. 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان امروز آگاه‌تر و با بصیرت‌تر از جوانان نسل انقلاب هستند، گفت: جوانان عصر ظهور ولایت‌مدارند که نمود این ولایت‌مداری آنان، استمرار در کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان است.

فلاحی با تاکید بر اینکه شاید این سیل‌ها رحمت‌الهی بودند تا دلها را بهم نزدیک‌تر و تربیت‌های اسلامی را نشان دهند، بیان کرد: فرمانده‌هایی که به دستور امام(ره) رفتند و شهید شدند، جوانان انقلابی که اگر زنده بودند کارگزاران بزرگی می‌شدند، اگر ابراهیم‌ها می‌ماندند امروز صدها قاسم سلیمانی داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید هادی طوری زندگی کرد که حاج اسماعیل دولابی آن عارف دینی، همیشه از شهید هادی تقاضای دعا داشتند، ایشان ابراهیم را قبل از شهادت می‌شناختند، قبل از اینکه نامش در کتابها چاپ شود، باشد که با چنین برنامه‌هایی همگی از یاران صاحب‌الزمان(عج) شویم.

انتهای پیام

captcha