ارسال ۲۵۰ مقاله به همایش «بین‌المللی فقه گردشگری»
کد خبر: 3805294
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

ارسال ۲۵۰ مقاله به همایش «بین‌المللی فقه گردشگری»

گروه اجتماعی - دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری گفت: ۲۵۰ مقاله توسط محققان خارجی و داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شده که توسط ۵۰ داور دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال ۲۵۰ مقاله به همایش «بین‌المللی فقه گردشگری»به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رحیم قربانی، دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری، عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵۰ مقاله توسط محققان خارجی و داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شده که توسط ۵۰ داور دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود دو سوم مقالات از محققین خارجی است و به 5 زبان دنیا ترجمه شده است.

حجت‌الاسلام قربانی، افزود: از مجموع 250 مقاله دریافتی 150 مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و از این تعداد در نهایت 10 مقاله برتردر حوزه‌های مختلف به بخش پایانی راه یافت که در پایان همایش از صاحبان این مقالات تجلیل خواهد شد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه گردشگری، همچنین از تولید کتابی با عنوان جستارهای قرآنی در بحث گردشگری اسلامی از چکیده مقالات رسیده به دبیرخانه همایش خبرداد و گفت: سه مهمان اصلی در حوزه گردشگری اسلامی و حلال از کشورهای خارجی داریم که سخنرانان اصلی هستند و سعی داریم در کمیسیون‌های تخصصی چالش‌ها و راهکارهای گردشگری اسلامی و حلال را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که آثار واصله به جشنواره در قالب چهار نوع کتاب تهیه شده و در همایش رونمایی می‌شود، افزود: این کتاب‌ها شامل چکیده مقالات، مجموعه مقالات برگزیده، مجموعه مقالات پذیرفته شده و کتاب جستارهای قرآنی در گردشگری است.

حجت‌الاسلام قربانی، با بیان این‌که چندین طرح علمی بررسی شده نیز در همایش رونمایی می‌شود، گفت: پژوهشگران برتر بین‌المللی در حوزه گردشگری اسلامی نیز در این همایش حضور دارند که پروفسور «محمدباتور» از مالزی، پروفسور «عزیزالدین» از هندوستان و «همیرا زمانی فراهانی» از جمله این میهمانان هستند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز با اشاره به محورهای همایش اظهار کرد: محورهای علمی همایش در شش محور ماهیت شناسی و مبانی فقه گردشگری، جایگاه گردشگری در آموزه‌های دینی، ابعاد و قلمرو فقه گردشگری در حوزه‌ها و انواع گردشگری، فقه گردشگری‌؛ شهر اسلامی و حقوق گردشگران، جایگاه گردشگری در نظام اداری حقوقی ایران و تبریز و الگوی شهر مطلوب اسلامی تعیین شده و ذیل محورها نیز موضوعات مختلفی طرح شده است.

انتهای پیام

captcha