آیت‌الله عیسی قاسم: مستضعفان باید به امام عصر خود تمسک بجویند
کد خبر: 3805302
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

آیت‌الله عیسی قاسم: مستضعفان باید به امام عصر خود تمسک بجویند

رهبر معنوی شیعیان بحرین شنبه شب در سخنانی در مراسم ویژه برنامه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران بر اهمیت انتظار مهدی موعود(عج) تاکید و اعلام کرد که راه درست انسان‌ها‌ برای بازگشت به انسانیت، تبعیت و پیروی از امام معصوم است.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین شنبه شب در مسجد مقدس جمکران قم به مناسبت فرار رسیدن میلاد امام مهدی (ع) و نیمه شعبان سخنرانی کرد.

وی گفت که «انسان امروز از انسانیت و مسئولیت مقدس خود دور شده است و خداوند متعال راه حل این مساله را در دین و امامت که انسان ها به این دو نیاز دارند، قرار داده است».

رهبر معنوی شیعیان بحرین اظهار داشت که «راه درست انسان‌ها‌ برای بازگشت به انسانیت، تبعیت و پیروی از امام معصوم است».

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد که «ما نباید در برابر طاغوتی ها تسلیم شویم، بلکه تسلیم شدن ما فقط باید در برابر خداوند متعال باشد».

وی افزود: «باید رشد و آگاهی جوامع بشری افزایش پیدا کند تا زمینه برای حکومتی که امام زمان(ع) آن را برپا می‌کند، فراهم گردد».

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ادامه گفت که :«مردم امام مهدی (عج) را فقط می‌توانند از راه شناخت رسول الله(ص) و امام حسین (ع) بشناسند».

روحانی برجسته بحرینی تاکید کرد که «در صورتی که انقلاب را از داخل خودمان آغاز کنیم،آنگاه می‌توانیم به عزت و کرامت امت اسلامی برگردیم».

وی که در آئین ویژه برنامه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران سخنرانی می‌کرد، افزود: باید در برابر مستکبران و طاغوتیان و اراده آنها که تنها به دنبال تباهی انسان است، ایستاد چرا که جز در برابر خدا نباید در برابر احدی خضوع کرد.

وی خطاب به مستضعفان عالم گفت: ای مستضعفین زمین! امام، منجی، رهبر و موعود خود را بخواهید، امامی که در سایه او هیچ مشکلی باقی نخواهد ماند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم با تاکید بر ضرورت ارتقای بصیرت و قوای جسمی و ذهنی شیعیان اظهار داشت: باید در همه ابعاد زندگی خود قدرتمند شویم تا ظالمان را نابود کرده و زمینه سازی ظهور را محقق نماییم.

تمدن مادی انسان را به تباهی کشیده است

وی در ادامه گفت: انسان بزرگترین موجود در زمین است و مسئولیت آن؛ خودسازی، ساخت و آبادانی زمین، رشد و بالندگی روحی است ولی شاهد هستیم که امروز انسان از انسانیت خود بسیار به دور است.

رهبر شیعیان بحرین، دلیل خلقت انسان را عبادت خدا دانست و افزود: دلیل تباهی و انحطاط انسان از وظیفه خود دوری از خدا و انحراف از راه الهی و حکومت طاغوت بر زمین است.

وی با بیان اینکه تمدن مادی باعث دوری انسان از وظیفه جانشینی انسان برای خدا شده است، گفت: راه حل بازگشت انسان به انسانیت خود، نزدیکی او به خدا و پیروی از امامی است که جاهلیت در آن تاثیری ندارد، از راه اسلام به اندازه بند انگشتی منحرف نمی شود.

انقلاب جهانی مهدی(عج) دنیا را فتح می‌کند

آیت الله شیخ عیسی قاسم در ادامه گفت: حضرت مهدی (عج) از منتظران خود انتظار دارد که صلاحیت انجام وظایف این انقلاب جهانی را داشته باشند، دولتی که تحت رهبری الهی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند اسلام را برای ما آورده و امام منجی را برای ما قرار داده است اظهار داشت: برای نصرت اسلام، تنها آمادگی ما برای سربازی امام زمان(عج) باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha