برگزاری گفتمان‌های دینی‌ به مناسبت ایام شعبانیه در مانه و سملقان
کد خبر: 3805316
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

برگزاری گفتمان‌های دینی‌ به مناسبت ایام شعبانیه در مانه و سملقان

گروه فرهنگی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری چهار جلسه گفتمان دینی جوانان و فرهنگ مهدویت در مدارس ، حوزه علیمه و دانشگاه این شهرستان خبر داد.

برگزاری گفتمان دینی‌های به مناسبت ایام شعبانیه در مانه و سملقان

حجت الاسلام مجید بداریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مانه وسملقان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی در تبیین مسأله امامت اظهارکرد: امامت در فرهنگ اعتقادی تشیع در امتداد نبوت و مکمل آن است.
وی با اشاره به موضوع مهدویت، افزود: مقوله‌ی مهدویت و انتظار برای ظهور منجی تنها اختصاص به مکتب اسلام ندارد بلکه اکثر ادیان الهی و حتی غیر الهی به نوعی در آموزه‌های خود به مقوله منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.
وی ادامه داد: اما آنچه اسلام را در موضع مهدویت از دیگر مکاتب جدا می کند محتوای‌ مناسب‌ و‌ سازگاری با ویژگی‌های‌ فطری‌ انسان‌ها است که‌ در آموزه‌ مهدویت‌ اسلامی از سوی خداوند به‌ عنوان‌ تدبیری‌ برای‌ پایان‌ تاریخ در نظر گرفته شده است.
بداریه با اشاره به موضوع انتظار فرج و وظایف منتظران، گفت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که برترین اعمال امت من انتظار فرج است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که انتظار فرج در آموزه‌های مهدویت دارای بالاترین اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز اعیاد شعبانیه و ایام میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) چهار جلسه گفتمان دینی جوانان و فرهنگ مهدویت ، امامت و مهدویت درمدارس، حوزه علیمه و دانشگاه این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha