مبارزه با نظام‌های سلطه؛ راهبرد تشکیل حکومت مهدوی
کد خبر: 3805330
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

مبارزه با نظام‌های سلطه؛ راهبرد تشکیل حکومت مهدوی

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وجود طاغوت یکی از موانع تحقق آرمان‌های مهدوی است، گفت: مبارزه با نظام‌های سلطه و ارائه الگوهای جامعه مهدوی از راهبردهای دستیابی به حکومت عدالت‌محور است.

مبارزه با نظام‌های سلطه؛ راهبرد تشکیل حکومت مهدویبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان 31 فروردین‌ماه در دیدار تعدادی از مبلغین اعزامی به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد: حرکت بشریت به سمت آرمان‌های جامعه مهدوی یک امر منطقی و سنت الهی است و فطرت‌های انسانی به سمت جامعه‌ای عدالت‌محور و پاک گرایش دارد.
وی تصریح کرد: راهبرد پایه دین سعادت دنیا و آخرت از طریق تحقق کمال است که از مسیر پیشرفت، عدالت و تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری به خوبی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره کرده اند، عبور می کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به نقش روحانیون و تشکل‌های دینی در آگاه‌سازی جامعه برای شکل‌گیری تمدن اسلامی و ترویج باورهای عدالت‌خواهانه اشاره و یادآور شد: پرداختن به مقوله مهدویت تلاشی در راستای بسیج ظرفیت‌های امت اسلامی جهت تحقق آرمان‌های جامعه مهدوی است.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: برای تحقق این امر نیازمند اجتهاد متناسب با مقتضیات زمان تمدن‌ساز، استفاده از تمام تجربیات، مبارزه با نظام‌های سلطه و ارائه الگوهای جامعه مهدوی هستیم.
وی با بیان اینکه وجود طاغوت یکی از موانع تحقق آرمان‌های مهدوی است، تصریح کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا شیطان و طاغوت اکبر است و سد راه تحقق جامعه مهدوی محسوب می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: راهبرد پایه مهدوی باید براساس کفر به طاغوت، ایمان به خدا و شناخت و حرکت در مسیر رهبری نائب باشد که منتهی به دستیابی رهبری اصلی می‌شود.
صفی‌یاری به نقش حوزه در گسترش فرهنگ مهدوی اشاره و بیان کرد: حوزه‌های علمیه در تعمیق ایمان و معنویت، هدایت فکری و سیاسی، تلاش برای بازسازی امت اسلامی و راهنمایی جوامع بشری به سمت آرمان‌های مهدوی نقش اثرگذار دارند.
انتهای پیام
captcha