اصلی‌ترین مسئله انتظار معرفت و شناخت امام زمان(عج) است
کد خبر: 3805334
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

اصلی‌ترین مسئله انتظار معرفت و شناخت امام زمان(عج) است

گروه معارف- استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظایف منتظران و شیعیان در دوران غیبت کبری گفت: اصلی‌ترین مسئله انتظار «معرفت و شناخت امام(عج)» است.

اصلی‌ترین مسئله انتظار معرفت و شناخت امام زمان(عج) استحجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که ماه شعبان فی‌النفسه دارای یک سری ویژگی‌ها و فضیلت‌هایی است، گفت: ولادت امام زمان(عج) نیز جایگاه و فضیلت این ماه را افزون کرده است.

وی با بیان این‌که شب نیمه شبعان یک‌سری اعمال و فضیلت‌های ویژه‌ای دارد، گفت: نیمه شعبان، روز ولادت منجی عالم بشریت و آخرین حجت الهی بر روی زمین بوده به همین جهت این شب جایگاه ویژه‌ای نزد شیعیان دارد.

حجت‌الاسلام همزبان هدف از غیبت صغری را آمادگی شیعیان برای پذیرش غیب کبری عنوان کرد و افزود: اگر امام زمان(عج) یکباره غیبت می‌کرد، مردم آمادگی لازم برای پذیرش و ارتباط با امام را نداشتند، از این‌رو مردم در دوره غیبت صغری از طریق نمایندگانی با امام (عج) ارتباط داشتند تا آمادگی لازم جهت پذیرش غیبت کبری را کسب کنند.

این استاد دانشگاه، با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین وظیفه منتظران شناخت امام و انجام اعمال و رفتارهایی است که مورد پسند و مقبول امام زمان(عج) است، اظهار کرد: اگر شعیان به وظایف خود عمل کرده و زمینه برای ظهور فراهم شود، امام زمان نیز ظهور خواهد کرد.

وی ادامه داد: انسان با شناخت و معرفت علاقه‌مند شده و ارتباط معنوی برقرار می‌کند، از این رو اصلی‌ترین مسئله انتظار «معرفت و شناخت امام(عج)» است.

این کارشناس مسایل مذهبی در ادامه گفت: مهم ترین خواسته‌ امام زمان از شیعیان این است که با عمل کردن به وظایف، معرفت‌افزایی و داشتن تقوا به ظهور او کمک کنند.

وی در خصوص ولادت با سعادت امام زمان(عج) گفت: همان گونه که تولد حضرت موسی(ع) به حکمت و قدرت الهی مخفیانه بود و هیچ اثرشناسی به حمل مادر آن حضرت پی نبرد، جاسوسان و قابله‌‌هایی که مأمور مادر امام زمان(عج) بودند نیز به حمل ایشان آگاه نشدند.

حجت‌الاسلام همزبان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) گفته بود فرزند دوازدهم نسل من جهان را پر از عدل می‌کند، از این‌رو حاکمان جور از این قضیه هراس داشته و امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را در سامرا بصورت حبس خانگی تحت کنترل گرفتند تا حین تولد نوزاد بر اوضاع مسلط شوند؛ اما خداوند متعال بصورت معجزه آسایی مهدی موعود را حفظ کرد تا منجی عالم بشریت باشد.

انتهای پیام

captcha