امارات ساخت نخستین معبد هندو در خلیج فارس را کلید زد
کد خبر: 3805340
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

امارات ساخت نخستین معبد هندو در خلیج فارس را کلید زد

مقامات امارات متحده عربی روز شنبه ساخت نخستین معبد هندو در منطقه خلیج فارس را که در ابوظبی ساخته خواهد شد، کلید زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا؛ مراسم آغاز ساخت این معبد در ابوظبی و با حضور «ثانی بن احمد الزیودی» وزیر تغییرات آب و هوایی و محیطی، «احمد بن عبالله حمید بالهول الفلاسی» وزیر امور آموزش عالی و مهارت های پیشرفته و شماری دیگر از مقامات این کشور به همراه «نفدیپ سینگ سوری»، سفیر هند در امارات برگزار شد.

«مغیر خمیس الخییلی»، رئیس اداره توسعه اجتماعی امارات در مراسم آغاز ساخت نخستین معبد هندو گفت: براساس حکم شماره ۵۷ سال ۲۰۱۸میلادی که از سوی شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح درباره اختصاص اعتبارات بیشتر به روند توسعه اجتماعی در ابوظبی صادر شد، این اداره روند ساخت اولین معبد هندو را از سر می‌گیرد.

الخییلی افزود: از همین رهگذر، اداره توسعه اجتماعی امارات در راستایی تسهیل ساخت اماکن عبادی جهت خدمت به ادیان و طوایف  تلاش می‌کند و این موضوع باعث تقوییت صلح و تسامح می‌گردد.

وی اظهار کرد: سازماندهی اماکن عبادی گامی دولتی در راستایی تضمین دستیابی پیروان دیگر ادیان به حقوق خود در زمینه انجام مناسک دینی است.

قرار است، این معبد در نزدیکی آزادراه میان امارت‌های دبی و ابوظبی ساخته شود. مساحت این معبد ۵۵ هزار مترمربع است و شامل سالن‌های عبادت، سالن آموزش، مرکز تجمع بازدیدکنندگان، کودکستان، باغات، سالن غذاخوری، کتاب فروشی و سالن دیگری جهت تشریفات است.
 
انتهای پیام
captcha