اعتقاد به امام زمان (عج) به انسان تقوا و معنویت می‌دهد
کد خبر: 3805350
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

اعتقاد به امام زمان (عج) به انسان تقوا و معنویت می‌دهد

گروه معارف ــ استاد جامعه‌المصطفی‌العالمیه گفت: ایجاد تقوا در پرتو باور به وجود امام زمان (عج) در افراد معتقد به موعود، از برکات وجودی ایشان است، کسی که معتقد است نامه اعمالش مدام به ایشان عرضه می‌شود، خود را از گناه حفظ می‌کند.

اعتقاد به امام زمان (عج) به انسان تقوا و معنویت می‌دهدحجت‌الاسلام والمسلمین حسین عبدالمحمدی استاد جامعه‌المصطفی‌العالمیه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در خصوص این پرسش که اساسا امام غائب چه نقشی در زندگی انسان‌ها دارد، بیان کرد: این نکته را باید یادآوری کرد که این حکمت‌های الهی است که دوازدهمین امام پنهان از نظرها زندگی کند، این طبیعی است که وقتی مردم قدر امامت را ندانند، حکیم مطلق برای این مسدله تدبیری کند تا بشریت احساس نیاز نکرده و قدر امام را ندانسته، او را ظاهر نکند.

وی افزود: فرض کنیم حکیمی 14 چراغ در اختیار دارد و 13 چراغ را بر سر راه انسان‌ها قرار می‌دهد و انسان‌ها این چراغ‌ها را یکی پس از دیگری از بین می‌برند، کسی که حکیم است چراغ چهاردهم را نگه می‌دارد تا انسان بر سر عقل بیاید و بعد چراغ آخر را نصب می‌کند.

این استاد تاریخ با بیان این‌که وقتی حجت الهی غائب است ما از بخشی از برکات وجودی او محروم هستیم، اما از بخش‌هایی از شئون امام بهره‌مندیم، ادامه داد: از جمله این برکات می‌توان به این‌که ایشان واسطه بین زمین و آسمان است، اشاره کرد؛ به اعتقاد مکاتب مختلف رابطه بین زمین و آسمان قطع است اما شیعه با وجود امام غائب اعتقاد دارد که این ارتباط برقرار بوده و خداوند به واسطه این امام، انسان‌ها را از فیوضات خود بهره‌مند می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که حضرت بقیة‌الله (عج) از آیین خداوند نگهبانی می‌کند و معدن علوم الهی است، بیان کرد: ولی عصر(عج) گره‌های علمی و فکری شیعیان را باز می‌کند، در عصر غیبت صغری توسط نمایندگان حضرت و نامه‌هایی که توسط امام پاسخ داده می‌شد، این کار صورت می‌گرفت و در عصر غیبت کبری این ارتباط از طریق حمایت‌های معنوی از عالمان پارسا انجام می‌شود.

عبدالمحمدی اظهار کرد: برکت دیگر وجود امام، نگهداشت جامعه از ناامیدی و سرخوردگی است، وقتی ما امیدواریم به یک منجی و یک شخصیت مقتدری که قدرت او وصل به قدرت خداوند است و می‌تواند در شرایط سخت ما را یاری کند، باعث حفظ ما از ناامیدی و سرخوردگی می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت حجت (عج) مایه برکت هستند، اعتقاد ما بر این است که شخصیتی که ما را از مشکلات و بحران‌هایی که از بلایای طبیعی و غیر طبیعی برای انسان‌ها به وجود می‌آید، حفظ می‌کند و یاری‌گر ما است وجود امام غائب است، در این دوران پیچیده‌ای که قرار داریم و شاهد عملکرد قدرت‌های شیطانی هستیم، مانند جنگ تحمیلی و جریان داعش، این امام عصر (عج) بود که عنایت ویژه به ما داشتند.

این استاد تاریخ گفت: ایجاد تقوا و ورع در پرتو باور به وجود امام زمان (عج) در افراد معتقد به موعود، یکی دیگر از برکات وجودی ایشان است، کسی که معتقد است امام زمان (عج) حضور دارد و نامه اعمالش مدام به ایشان عرضه می‌شود، خود را از گناه حفظ می‌کند، اعتقاد به امام زمان (عج) به انسان تقوا و معنویت می‌دهد، طبق روایات، کارهای ما بر امام عصر (عج) عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: امام غائب به نیازمندان و گرفتاران یاری می‌رسانند، ایشان خود در نامه‌ای به شیخ مفید می‌فرماید که « ما در رعایت احوال شما کوتاهی نمی‌کنیم و شما را فراموش نمی‌کنیم که اگر این چنین بود، شر و بدی بر شما نازل می‌شد و دشمنان بر شما چیره می‌شد، پس تقوای الهی پیشه کنید».

عبدالمحمدی افزود: حضرت حجت (عج) در حق مومنان دعا می‌کنند، در روایات داریم که مقدرات انسان در شب قدر به محضر ایشان عرضه می‌شود و حضرت این مقدرات را تثبیت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha