مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد
کد خبر: 3805409
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گروه اجتماعی ــ همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) ۹۲ نفر از طلاب آذربایجان‌شرقی به لباس روحانیت ملبس شدند.

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) 92 نفر از طلاب آذربایجان‌شرقی با حضور آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به لباس روحانیت ملبس شدند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی برهه‌ای از تاریخ اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.
وی افزود: انقلاب ما از جنس انقلاب انبیاء است که بعد از 1400 سال به رهبری امام خمینی(ره) طلوع کرد و با جاهلیت مدرن در دنیا به مقابله پرداخت.

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که توسل به حضرت ولی عصر‌(عج) باعث گشایش کارهاست، ادامه داد: اگر اصرار بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و نیز انقلابی فکر کردن داریم به این علت است که زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشیم و برای پویایی اسلام ناب محمدی(ص) حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم عید نیمه شعبان را عید تلاش و امید دانست و گفت: انتظار فرج، انتظار برای گشایش در کار عموم بشریت است و باید برای ظهور آمادگی داشته باشیم و همه شرایط را برای هدف قیام بزرگ امام زمان‌(عج) آماده کنیم.

وی افزود: حوزه علمیه بر مبنای تعالیم قرآن کریم و اهل بیت(ع) مسئولیت تبیین، تعلیم، تفسیر، تربیت، تبلیغ دین و دفاع ازمبانی اسلام را به عهده دارد و این رسالت عظیم در واقع استمرار رسالت نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) است که در عصر غیبت بر عهده فقیهان جامع الشرایط و فقهای بزرگ گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: اکنون هم که نظام مقدس جمهوری اسلامی پایه‌‌گذاری تمدن اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است و رسالت، مأموریت‌ها، اهداف و برنامه‌های حوزه بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است ضروری است این حرکت ارزشمند را دنبال کنیم.

امام جمعه تبریز تعداد طلبه‌های در حال تحصیل در 20 حوزه علمیه استان را حدود 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه استان در چهار مقطع (سطح اول، سطح دوم، سطح سوم و سطح چهارم‌) در حال تحصیل هستند که در سطح اول 1518 نفر، در سطح دوم 528 نفر و مابقی هم در سطح‌های سوم و چهارم با حضور 148 استاد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

captcha