برگزاری طرح «جهاد همبستگی ملی» در سمنان
کد خبر: 3805426
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

برگزاری طرح «جهاد همبستگی ملی» در سمنان

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اهمیت بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به مردم مناطق سیل‌زده به‌همت سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده است.

برگزاری طرح «جهاد همبستگی ملی» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، ‌حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان امروز، 2 اردیبهشت در حاشیه دیدار از مناطق سیل‌زده پلدختر در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد سراسر نور و رحمت منجی عالم بشریت حضرت قائم(عج) در خصوص اقدامات سپاه و بسیج استان سمنان در استان لرستان گفت: با توجه به وقوع سیل در استان لرستان منطقه‌ای از مناطق سیل‌زده این استان در شهرستان پلدختر به سپاه استان سمنان واگذار شد که در اولین گام ساماندهی نیروهای بسیجی و پاسداران استان سمنان جهت اعزام به منطقه سیل‌زده لرستان به‌سرعت انجام شد.

وی اضافه کرد: اقدام به پاک‌سازی منازل و کوچه و خیابان‌های این منطقه از گل‌ولای از دیگر اقدامات سپاه استان بود که به نحو مطلوب و با تلاش جهادگران سمنانی در مدت‌زمان وعده داده‌ شده به پایان رسید که برای انجام این مأموریت نیاز به یکسری لوازم و تجهیزات بود که بدین منظور بیش از 81 دستگاه شامل امکانات، تجهیزات و وسایل نقلیه امدادرسانی از استان سمنان به لرستان ارسال شد.

وی عنوان کرد: بیش از 30 کامیونت از کمک‌های مردمی صرفاً در روزهای نخستین توسط سپاه استان به پلدختر افزوده شد و روزانه به‌صورت متوسط 50 هزار غذای گرم پخته و بین مردم سیل‌زده منطقه توزیع می‌شد.

دامغانی با بیان اینکه استان سمنان نخستین استانی بود که توانست به مدد جهادگران سمنانی به نحو احسن نقش خود را ایفا کند، متذکر شد: پس از پایان مرحله اول هم‌اکنون جهادگران بسیجی و پاسدار استان سمنان در روستای چم مهر در حال انجام فعالیت و خدمات‌رسانی با حمایت و پشتیبانی خوب تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هستند که در این راستا ارتفاع گل‌ولای در برخی مناطق روستای چم مهر به پنج‌متر نیز رسیده که بااین‌حال گروه‌های جهادی استان با تمام توان و امکانات در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی از طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به مردم مناطق سیل‌زده به‌همت سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: این طرح با همراهی مردم و مؤثران سمنانی به‌طورجدی پیگیری می‌شود که این طرح با محوریت مساجد و بسیج مساجد و محلات استان سمنان انجام خواهد شد و مردم این استان تلاش می‌کنند با جمع‌آوری و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی در ساخت خانه‌های سیل‌زدگان در استان‌های مختلف کشور همراهی خواهند کرد و مردم سیل‌زده مطمئن باشند آن‌ها را تا عادی‌سازی شرایط زندگی‌شان تنها نخواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در حقیقت یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حال مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است، متذکر شد: همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

به گفته فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در این طرح آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک کرد.

انتهای پیام

captcha