بازگرداندن تابعیت گسترده در بحرین، واکنشی به انتقادات حقوق بشری
کد خبر: 3805574
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

بازگرداندن تابعیت گسترده در بحرین، واکنشی به انتقادات حقوق بشری

گروه بین‌الملل- پادشاه بحرین دستور داد تابعیت 551 بحرینی که توسط دادگاه لغو شده، بازگردانده شود، اقدامی که به نظر می‌رسد درپی انتقادات سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری انجام شده باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از «خبرگزاری فرانسه»؛ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور، دستور داد شهروندی 551 بحرینی که به موجب احكام دادگاه سلب تابعیت شده بودند، بازگردانده شود.

بحرین، که یکی از همپیمانان آمریکا در خاورمیانه است از سال 2011 در حال سرکوب اعتراضات علیه حکومت این کشور بوده است. تا به حال صدها نفر از معترضان به حبس محکوم شده و تعداد زیادی نیز سلب تابعیت شده‌اند.

بنا برگزارش خبرگزاری رسمی بحرین، حمد بن‌عیسی که می‌تواند تصمیمات دادگاه‌ها را لغو کند، خواستار آن شد که مقامات صالح به «ماهیت جرایم ارتکابی» افراد سلب تابعیت شده رسیدگی کنند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که یک دادگاه بحرینی روز سه‌شنبه، 27 فروردین، 138 نفر را به زندان محکوم و تابعیت آنها را لغو کرد، اقدامی که سازمان عفو بین‌الملل آن را محکوم کرد و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، 29 فروردین علیه تصمیم این دادگاه هشدار داد.

لازم به ذکر است که گروه‌های حقوق بشر تخمین می‌زنند تابعیت 990 نفر عمدتا شیعه در بحرین، از زمان آغاز اعتراضات سال 2011، لغو شده است. 

انتهای پیام

captcha