۱۳۰ هزار سیل‌زده تحت پوشش شهرداری تهران هستند
کد خبر: 3805598
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

۱۳۰ هزار سیل‌زده تحت پوشش شهرداری تهران هستند

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که دشت آزادگان به همراه چهار شهر دیگر در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است، گفت: ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم و کمک‌هایی به شهر اهواز داریم در گلستان نیز آق‌قلا و گمیشان به ما محول شده و نیروهای ما از دو هفته پیش در پلدختر هم مستقر هستند.

dبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز دوشنبه، دوم اردیبهشت در نشست بررسی مشکلات سیل استان لرستان با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: بحث مهدویت به جبران بی‌عدالتی‌ها و نابسامانی‌ها و کمک به منجی عالم بشریت که همان رسیدن به کمال است معطوف می‌شود و هدف همه ما همین موضوع است.
وی با بیان این‌که هدف نهضت جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) نیز همین موضوع بوده است، ادامه داد: ایشان به ما یاد دادند که در دوران غیبت ساکت ننشینیم و تلاش کنیم تا فضا مهیای ظهور امام زمان(عج) شود.
هاشمی بیان کرد: امیدواریم همگی وظیفه خود را در مقابل انقلاب اسلامی انجام دهیم تا به تکالیفمان در اهداف مهدویت عمل کرده باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تبلور فعالیت‌هایی که انجام دادیم طی این مدت در سیل‌های اخیر کشور نشان داده شد و شیعیان امام زمان(عج) به وظایف خود که کمک به انسان‌ها است پایدار بودند.
وی با بیان این‌که مجموعه فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر تهران عمل به وظایف انسانی و اسلامی بوده و منتی‌ بر دیگران نیست، گفت: از همان ابتدای سیل که در استان گلستان روی داد اقدامات ویژه‌ای را آغاز کردیم و نیروها در این مناطق مستقر شدند.
هاشمی با اشاره به این‌که هم‌اکنون این امدادرسانی‌ها ادامه دارد، افزود: کم‌کم فعالیت‌ها در گلستان در حال پایان یافتن هستند و می‌توانیم تمرکز بیشتری روی لرستان و خوزستان داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران هدف از سفر به لرستان را بازدید از فعالیت‌های عناصر شهرداری در مناطق سیل‌زده عنوان کرد و ادامه داد: روز گذشته از خوزستان بازدید کردیم و دشت آزادگان به همراه چهار شهر دیگر در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم و کمک‌هایی به شهر اهواز داریم، گفت: در گلستان نیز آق‌قلا و گمیشان به ما محول شده و نیروهای ما از دو هفته پیش در پلدختر هم مستقر هستند.
هاشمی با اشاره به این‌که از قبل مصوبه‌ای در شورای شهر تهران داشتیم که برای کمک به سیل‌زده‌ها تنظیم شده است، افزود: در این راستا ده میلیارد تومان تصویب شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در مدیریت بحران ابتدا باید پیشگیری صورت گیرد، اضافه کرد: اقدامات در ادامه آن بسیار مهم بوده و دامنه زمانی انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: با همت مهندس الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها برنامه‌ریزی‌های بعدی را برای گسیل امدادرسانی‌ها خواهیم داشت و باید بررسی کنیم که تا چه حد امکان کمک‌رسانی داریم.
هاشمی با بیان این‌که قرار است بودجه ویژه‌ای به این موضوع اختصاص یابد، ادامه داد: طی مکاتبه دکتر روحانی با مقام معظم رهبری برداشت دو میلیارد یورو از صندوق ارزی رقم قابل‌توجهی است که هنوز قطعی نشده و در صورت نهایی شدن کمک شایانی به بازسازی‌ها خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که در کنار مردم لرستان هستیم، گفت: این استان ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری و کشاورزی دارد که باید مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha