صدور سند مالکیت تک‌برگی برای بیش از ۸۰۰۰ رقبه موقوفات خراسان رضوی
کد خبر: 3805614
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

صدور سند مالکیت تک‌برگی برای بیش از ۸۰۰۰ رقبه موقوفات خراسان رضوی

گروه اجتماعی ــ معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از صدور سند مالکیت تک‌برگی برای ۸ هزار و ۴۴۴ رقبه موقوفات این استان در سال ۹۷ خبر داد.

صدور سند مالکیت تک برگی برای بیش از 8000 رقبه موقوفات خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ‌به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد ذاکری، گفت: با پیگیری معاونت حقوقی اوقاف و همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک  خراسان رضوی، زمینه اخذ سند مالکیت تک‌برگی(کاداستر) رقبات فراهم شد.
وی با بیان اینکه اخذ سند مالکیت تک‌برگی یکی از اقدامات مهم در جهت تثبیت مالکیت و اراضی وقفی است، افزود: در سال 97، بیش از 8000 سند مالکیت تک برگی برای رقبات و 2633 سند مالکیت تک‌برگی برای موقوفات خراسان رضوی صادر شده است.
معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی از وظایف قانونی مالکین و متولیان موقوفات براساس قانون سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت صدور اسناد تک برگی این موضوع در دستور کار اداره‌های اوقاف و امور خیریه است و برای انجام این مهم از همه ظرفیت موجود از جمله مشاوران ثبتی، کارگزاران ثبتی و بهره‌گیری از اسناد و مدارک قدیمی استفاده می‌شود.
ذاکری اظهار کرد: با تبدیل اسناد مذکور، 2319 هکتار از اراضی موقوفه در استان دارای سند تک‌برگی شد.

انتهای پیام

captcha