سردار سلامی؛ از تئوریسین‌های برتر نظامی کشور/ خدمات سپاه به مناطق سیل‌زده ادامه خواهد داشت
کد خبر: 3805616
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

سردار سلامی؛ از تئوریسین‌های برتر نظامی کشور/ خدمات سپاه به مناطق سیل‌زده ادامه خواهد داشت

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین با اشاره به انتصاب سردار سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلامی از تئوریسین‌های نظامی و فرماندهان نظامی قابل کشور است و اشرافیت بسیاری بر امور مختلف به سبب مسئولیت‌های بسیار گذشته در سپاه دارد.

سردار سلامی از تئوریسین‌های برتر نظامی/ خدمات سپاه به مناطق سیل‌زده ادامه خواهد داشت

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری سالروز تأسیس سپاه پاسداران به‌منظور تبیین فعالیت‌های انجام‌شده در سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین پیش از ظهر امروز، دوم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
سرهنگ پاسدار عباس برزگر جانشین سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین، در این نشست با بیان اینکه یکی از نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد سپاه پاسداران بود، اظهار کرد: تأسیس سپاه در جهت استحکام هر چه بیشتر نظام تازه شکل‌گرفته انقلاب اسلامی بود چراکه از همان زمان توطئه‌های فراوانی علیه انقلاب از سوی دشمنان انجام شد که با درایت حضرت امام و همت نیروهای انقلابی خنثی شد.
وی افزود: ازجمله توطئه‌های ابتدای انقلاب می‌توان به مسئله گنبد، خلق مسلمان، ترور ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه، نابسامانی‌های اجتماعی و قائله کردستان اشاره کرد که قائله کردستان برای از پا درآمدن یک حکومت کافی بود چراکه دشمنان چهار استان را درگیر این کرده بودند.
برزگر تصریح کرد: سپاه پاسداران در طول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف ازجمله مقابله با توطئه‌های داخلی، جنگ هشت ساله، کارهای فرهنگی و اجتماعی و عرصه‌های سازندگی و عمرانی چون ساخت سد، انتقال آب و گاز، فازهای متعدد پتروشیمی و یاری مردم در بلایای طبیعی چون زلزله‌های بم، سرپل ذهاب و سیل اخیر گام‌های بلندی برداشته و نقش‌آفرینی بسیار مناسبی داشتند.

سیر صعودی انزوای آمریکا نیز بسیار تند است
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دنیای استکبار به‌ویژه آمریکا تلاش کرده‌اند تا از طرق مختلف به انقلاب ضربه بزنند، گفت: باوجود تمام توطئه‌ها، انقلاب اسلامی مسیر خود را به‌درستی در پیش‌گرفته و تاکنون باهمت مردم و تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش و همت نیروهای مسلح، توانسته استکبار را در عرصه‌های مختلف ناکام قرار داده و هیمنه پوشالی ابهت آمریکا را نیز زیر سؤال ببرد.
وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته عمر جمهوری اسلامی همواره پنجه در پنجه استکبار داشتیم و به اعتراف خودشان آن‌ها در طول این مدت توفیقی در مقابله با انقلاب اسلامی به دست نیاورده‌اند.
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی بیان کرد: استنباط آن‌ها این است که سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف در مقابل اقدامات آن‌ها قرار دارد ازاین‌رو در تلاش هستند با این کار موانعی در مسیر حرکت آن قرار دهند.
وی ادامه داد: لفظ تروریست درشأن خود آمریکاست و این اقدام آن‌ها نیز کوتاه‌مدت خواهد بود چراکه هیمنه آمریکا از بین رفته و آن‌ها در دشمنی خود تقریباً تنها هستند و سیر صعودی انزوای آمریکا نیز بسیار تند است.
این مسئول اضافه کرد: بی‌شک آن‌ها در آینده در مقابل ارتش مقتدر جمهوری اسلامی نیز خواهند ایستاد چراکه ارتش نیز به‌مانند سپاه پاسداران در راستای اعتلای انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارد.

کمک بیش از 6 میلیارد تومانی استان قزوین به مناطق سیل‌زده
وی یادآور شد: بعدازاین اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا شاهد به وجود آمدن وحدت رویه خوبی در کشور در راستای حمایت از سپاه پاسداران هستیم و آمریکا و دنیای استکبار بداند مجموعه افراد ساکن در ایران به‌غیراز تعدادی محدود همه بسیجی هستند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.
برزگر با اشاره به حضور سپاه استان قزوین در استان‌های سیل‌زده عنوان کرد: سپاه پاسداران با توجه به مأموریتی که به‌صورت کلان دارد در سیل اخیر نیز مأموریت‌هایی را بر عهده گرفت، ازاین‌رو سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین نیز کمک و بازسازی و ارائه خدمات به شهر «سیمین شهر» و ۱۲ روستای استان گلستان را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران استان در مجموع ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی پایگاه‌های مقاومت و مساجد، کمک‌های مجموعه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان و استانداری به استان‌های سیل‌زده کمک رسانده است و کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به حضور سپاه استان قزوین در خوزستان گفت: در حال حاضر در اهواز آشپزخانه برای پخت غذا فعال است، همچنین خدمات مختلفی در این استان در حال انجام است که با توجه به تفاوت نوع خدمات در استان‌های سیل‌زده، این اقدامات و فعالیت‌ها در استان‌های خوزستان و گلستان ادامه دارد.
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین اضافه کرد: نیروها و امکانات ارسالی به استان لرستان نیز تحت مدیریت سپاه ذی‌ربط آن استان فعالیت و خدمات خود را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به وقوع سیلاب‌هایی در استان عنوان کرد: در این مدت تجربه ذی‌قیمتی توسط مسئولان استان به‌دست‌آمده که باید به‌صورت یک سند حفظ شود تا در صورت نیاز در آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سردار سلامی از تئوریسین‌های برتر نظامی کشور است 
برزگر با اشاره به انتصاب سردار سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار جعفری ده سال فرماندهی سپاه را بر عهده داشت و این روند تغییرات امری مرسوم است ازاین‌رو فرمانده کل قوا در حکمی سردار سلامی را به این مسئولیت منصوب کردند.
وی ادامه داد: سردار سلامی از تئوریسین‌های نظامی و فرماندهان نظامی قابل کشور است و اشرافیت بسیاری بر امور مختلف به سبب مسئولیت‌های بسیار گذشته در سپاه دارد.
جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: سردار جعفری که سال‌ها فرمانده سپاه پاسداران بود نیز در حکمی از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان مسئول امور اجتماعی و فرهنگی قرارگاه بقیه‌الله (عج) منصوب‌شده‌اند تا در راستای اجرایی شدن گام دوم انقلاب گام‌های عملی برداشته شود که امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشند.
انتهای پیام

captcha