زنگ سلامت در شیراز نواخته شد
کد خبر: 3805625
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

زنگ سلامت در شیراز نواخته شد

گروه اجتماعی ــ همزمان با هفته سلام، مراسم نواختن زنگ سلامت در یكی از مدارس شیراز با حضور مسئولان استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته سلامت، زنگ سلامت امروز، 2 اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دبستان دخترانه شاهد «آمنه بنت وهب» شیراز نواخته شد.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین با بیان اینکه مدرسه محل زندگی است و زندگی اجتماعی از مدارس آغاز می‌شود، به نقش اثرگذار معلمان در زندگی اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش تنها آموزش علمی نیست و جنبه‌های مختلفی مانند آموزش‌های جسمی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: انسان‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر کشور هستند و دانش‌آموزان نیز جزئی از این سرمایه‌ها محسوب می‌شوند، بنابراین آموزش آن‌ها به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.
بهادر ادامه داد: معلمان که وظیفه آموزش و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند، باید از بین نخبگان جامعه انتخاب شوند زیرا اگر بهترین افراد در زمینه آموزش مشارکت داشته باشند، بهترین اتفاقات برای کشور به وقوع می‌پیوندد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر ضرورت توجه به محیط زیست و فعالیت بدنی به عنوان دو راهکار برای ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: پرخوری، چاقی و بی تحرکی منشأ بیماری‌هاست.
وی، بی تحرکی را یکی از معضلات زندگی شهرنشینی دانست و گفت: مدارس باید مکان‌های مناسبی برای فعالیت، بازی و تحرک بدنی دانش‌آموزان داشته باشند؛ همچنین توسعه فضای سبز و بوستان‌ها برای انجام ورزش‌های همگانی و فعالیت بدنی مردم، ضروری است.
بهادر با تاکید بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، نقش مدارس و معلمان را در این زمینه مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک معلمان و دانش‌آموزان، سبب ارتقای بیشتر سلامت جامعه شود.
بتول معلم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در این آئین با اشاره به تلاش‌های دولت در جوامع پیشرفته و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایران برای ارتقای سلامت جامعه، این امر را تلاشی در راستای ایجاد رفاه واقعی برای جامعه دانست.
وی با تأکید بر انتخاب سبک زندگی سالم، اضافه کرد: سلامت، تنها جنبه جسمی ندارد و برای دستیابی به سلامت کامل، باید به جنبه‌های روحی و اجتماعی آن نیز توجه شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به سطوح مختلف سلامت، بر اهمیت پیشگیری در ابعاد مختلف، برای جلوگیری از بروز بیماری‌های جسمی و روحی تأکید کرد و گفت: تمام مردم و مسئولان جامعه باید برای سلامتی اجتماعی تلاش کنند و این موضوع تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست، بلکه مشارکت اجتماعی در این زمینه لازم و ضروری است.
معلم، پیشگیری را بهتر و کم هزینه‌تر از درمان برشمرد و بیان کرد: بحث پیشگیری برای جوامع پیشرفته بسیار اهمیت دارد و ما مسئولان باید با اولویت بخشیدن به این موضوع، در این زمینه تلاش کنیم.
علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و تلاشگران عرصه سلامت فارس، مدرسه را مرکز تحولات آموزش و پرورش برشمرد و برگزاری هفته سلامت در مدارس را اقدامی مناسب توصیف کرد.
وی با اشاره به رعایت اصول تغذیه صحیح در خانواده‌ها و دانش‌آموزان گفت: در حوزه سلامت جای کار بسیاری وجود دارد و فرهنگ رعایت بهداشت و سلامت باید در جامعه نهادینه شود؛ اگر بخواهیم کار اساسی در جامعه انجام دهیم باید فرهنگ‌سازی کنیم و این امر باید از آموزش و پرورش در مدارس آغاز شود.
نجفی از تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: بر اساس این سند، باید تمام ساعت‌های تربیتی به یک شکل مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهم‌ترین موارد آن، مسائل تربیت زیستی و اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: آموزش و پرورش باید شهروندانی تربیت کند که از نظر جسمی و اجتماعی مهیا باشند و این هدف با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول و مشارکت همگانی محقق می‌شود.
وی، خانواده را رکن اساسی تربیت عنوان کرد و بر نقش مشارکت خانواده‌ها برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد.
انتهای پیام

captcha