سفر مجدد به ماه با ارتقای سکوی پرتاب نیم قرن پیش
کد خبر: 3805669
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

سفر مجدد به ماه با ارتقای سکوی پرتاب نیم قرن پیش

شرکت فضایی خصوصی بلواوریجین قصد دارد یک سکوی پرتاب قدیمی ناسا را به روزرسانی و بازسازی کند تا از آن برای تست موتورهای راکت تازه خود و پرتاب فضاپیما به ماه استفاده کند.

به گزارش ایکنا؛ مهر به نقل از نیواطلس نوشت: این سکوی پرتاب موسوم به سکوی پرتاب ۴۶۷۰ که در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا واقع است بعد از به روزرسانی برای آزمایش موتورهای راکت‌های BE-۳U و BE-۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در نهایت راکت‌های ماه نورد موسوم به Saturn V از همین سکوی پرتاب به فضا فرستاده می‌شوند. البته هنوز زمان دقیق انجام این مأموریت مشخص نشده است. سکوی یادشده از سال ۱۹۹۸ تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته است.

این سکوی پرتاب عمودی ۹۱ متر ارتفاع دارد و اولین بار در سال ۱۹۶۵ به منظور تست راکت‌های فضاپیما ساخته شد. از همین سکو برای اعزام ماه نورد به این قمر زمین در قالب برنامه آپولو در دهه ۷۰ میلادی استفاده شد. همچنین از سکوی یادشده در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی به منظور آزمایش موتورهای اصلی و مخازن شاتل فضایی ناسا بهره گرفته شد.

باب اسمیت مدیر ارشد اجرایی بلواوریجین از همکاری این شرکت با ناسا در این زمینه اظهار خرسندی کرده و افزوده که همکاری یادشده منجر به مدرن سازی سکویی خواهد شد که بخشی از تاریخ آمریکا در حوزه فعالیت‌های فضایی در آن نهفته است.

انتهای پیام

captcha