سبک زندگی ایرانی - اسلامی در راستای بیانیه گام دوم ترویج می‌شود
کد خبر: 3805680
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

سبک زندگی ایرانی - اسلامی در راستای بیانیه گام دوم ترویج می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه پیام گام دوم انقلاب مبنای کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در سال 98 است، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه فعالیت‌هاست.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار مدیرکل و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با اشاره به اینکه تنوع‌طلبی موجب نشاط جوانان و نوجوانان می‌شود، اظهار کرد: یکی از دلایل گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی وجود تنوع است.

وی به پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به هر نحوی می‌توانید پیام گام دوم رهبر معظم انقلاب را به نوجوانان و جوانان انتقال دهید، زیرا نوجوانان و جوانان مد نظر قدرت‌های سلطه‌گر در دنیای امروز هستند.

امام جمعه رشت نوجوانان و جوانان را تشنه شنیدن سخنان بکر و نو دانست و اضافه کرد: یکی از تلاش‌های دشمنان ایجاد چهره سیاه از گذشته انقلاب و خاکستری نشان دادن آینده آن است،‌ اما هر انسان با انصاف و بصیر که بخواهد انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب‌های دنیا مانند انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه مقایسه کند، متوجه می‌شود ما رو به رشد هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود برگ‌های زرین بسیار در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: البته تا رسیدن به افق‌ها فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه تعداد 10 مرکز ضد شیعه قبل از انقلاب اسلامی در دنیا فعال بود، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد دو هزار سایت علیه شیعه و انقلاب اسلامی در دنیا فعالیت می‌کنند.

این کارشناس دینی استقامت و پایداری ملت ایران با وجود جنگ، فشارها و تحریم‌ها را اعجاب‌آور خواند و یادآور شد: مقام معظم رهبری تمام خطوط آینده را به روشنی بیان فرمودند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مطالعه نوجوانان و جوانان در پاسخگویی به شبهات بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: اگر فرهنگ دینی پیشرو را به خوبی عرضه کنیم مردم از ما می‌پذیرند.

وی قطع رابطه با کتاب را به معنی افزایش جهالت و نادانی دانست و عنوان کرد: رابطه نسل نوجوان و جوان با کتاب باید مانند رابطه به غذا باشد. همچنین زمانی می‌توانیم موثر در کتابخوانی باشیم که خود متاثر از کتاب باشیم.

امام جمعه رشت یکی از موضوعات که سبب ایجاد نشاط در جوانان می‌شود را تنظیم وقت دانست و تصریح کرد: یکی از آفت‌های حیات و عمر انسان تنظیم نکردن زمان و وقت است؛ بنابراین تنظیم زمان را به نوجوانان آموزش دهید.

آیت‌الله فلاحتی بر ضرورت آموزش سبک صحیح زندگی به کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: فقدان نخبه‌یابی از جمله مواردی است که در مدارس و آموزش و پرورش به آن توجه نمی‌شود لذا مدیریابی و نخبه‌یابی را از دوره مهد کودک آغاز کنید.

اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز، با اشاره به عملکرد تخصصی این نهاد فرهنگی در راستای کشف استعدادهای بالقوه نوجوانان و جوانان، یادآور شد:‌ نخستین هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: نگاه دینی و ارائه خدمات فرهنگی موثر به مخاطبان، رویکرد مثبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

این مسئول فرهنگی به وجود 31 مرکز ثابت کانون پرورش فکری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و افزود: در گذشته یک مرکز سیار داشتیم و اکنون مراکز سیار ما به پنج مرکز افزایش پیدا کرده و به روستاها خدمات ارائه می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تعامل گسترده با دستگاه‌های اجرایی جهت صیانت از حقوق کودکان، همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون و تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی و هنری، استقبال گسترده مخاطبان از کارگاه‌های مربیان مراکز، قصه‌گویی، کتابخوانی و توجه ویژه به آشناسازی نسل کودک و نوجوان با دستاوردهای هشت‌سال دفاع مقدس را از جمله موفقیت‌های کانون گیلان در سال گذشته برشمرد.

ضیایی با بیان اینکه پیام گام دوم انقلاب مبنای کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در سال 98 است، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه فعالیت‌ها در مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

انتهای پیام

captcha