انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مانع رشد جامعه می‌شود
کد خبر: 3805731
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مانع رشد جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ مشاور مركز مشاوره آرامش پلیس با اشاره به اینكه بررسی و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، امنیت را سلب می‌كند و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، سمیه طالبی، مشاور مركز مشاوره آرامش پلیس، روز گذشته، 2 اردیبهشت‌ماه در کلاس آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که برای کارکنان اداره کار و رفاه اجتماعی مركز استان برگزار شد، با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی، خودکشی و روش‌های پیشگیری از آنها، اظهار کرد: آسیب‌شناسی اجتماعی، شناخت، مطالعه و ریشه‌یابی ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی مانند بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی و طلاق، همراه با علل و شیوه‌های پیشگیری درمان آنها است.

وی با بیان اینكه اگر در جامعه‌ای هنجارها مراعات نشود، کجروی و انحراف‌ها پدید می‌آید و رفتارهای افراد آن جامعه آسیب می‌بیند، افزود: عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی علل و موجب پیدایش آسیب خواهد شد.

طالبی تصریح كرد: هر جامعه و سازمانی از اعضای خود انتظار دارد که از ارزش‌ها و هنجارهای خود تبعیت کند، اما طبیعی است که همواره افرادی در جامعه یافت می‌شوند که از پاره‌ای از این هنجارها و ارزش‌ها تبعیت نمی‌کنند، این افراد را ناسازگار می‌گویند.

مشاور مركز مشاوره آرامش پلیس، با اشاره به اینكه بررسی و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، امنیت را سلب می‌كند و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود.

طالبی ادامه داد: به طور کلی هر رفتاری که از آدمی سر می‌زند متأثر از مجموعه‌ای از عوامل است که به طور معمول در طول زندگی سر راه وی قرار دارد و او را به انجام عملی خاص وادار می‌کند.

وی با اعلام اینكه عوامل زمینه‌ساز انحرافات در جوامع مختلف یکسان نیستند و مناطق از نظر شدت، ضعف نوع جرم، تعداد و نیز از نظر عوامل متفاوت هستند، بیان کرد: عوامل مختلفی مثل شرایط جغرافیایی، اقلیمی، وضعیت اقتصادی- اجتماعی، موقعیت خانوادگی، تربیتی و شغلی بر رفتار افراد تأثیر‌گذارند.

انتهای پیام

captcha