حوزه علمیه مبانی دینی را برای مردم تبیین کند
کد خبر: 3805737
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

حوزه علمیه مبانی دینی را برای مردم تبیین کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک فعال قرآنی در همدان با بیان اینکه مسئولیت اصلی تبیین مبانی اسلامی در یک جامعه دینی با حوزه علمیه است، گفت: ‌این نهاد باید در جهت توجیه و آموزش صحیح مردم تلاش بیشتری داشته باشد.

حوزه علمیه مبانی دینی را برای مردم تبیین کندمهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نهاد قوی و تأثیرگذاری به نام حوزه علمیه وجود دارد، افزود: در صورتی که حوزه‌های علمیه کشور به همان اندازه که به آموزش روحانیان اهتمام دارند، به آموزش مردم عادی نیز تأکید می‌کردند اکنون مشکلات امروزی وجود نداشت.
وی تأکید کرد: در زمینه آموزش به مردم مسئولیت اصلی بر دوش حوزه علمیه است اما متأسفانه دیده می‌شود که حتی در برخی روستاهای بزرگ خانه عالم یا روحانی وجود ندارد در نتیجه مردم هیچ آموزشی در زمینه احکام اسلامی نمی‌بینند.
وی ادامه داد: احکام مختلف همچون خمس، زکات، غسل، طهارت و ... همگی نیاز به آموزش از سوی عالمان دینی هستند.
ساعد یادآور شد: رساله‌های علمی، اوامر و نهایی دینی، احکام دینی همگی از قرآن برگرفته شده است و دستورالعمل زندگی مسلمانان بر اساس قرآن تطبیق داده شده است.
وی با تأکید بر اینکه لازمه اصلاح یک جامعه اصلاح افراد آن جامعه است، افزود: تا افراد یک جامعه اصلاح نشوند جامعه اصلاح نمی‌شود.
قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: مشکل اصلی جامعه ما این است که احکام قرآن برای تک تک افراد تفهیم نشده و مردم تکلیف دینی خود را به خوبی نمی‌دانند در نتیجه جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه همه آیات ملاک و معیار برای رفتار فردی و اجتماعی ما هستند، گفت: یک جامعه دینی آگاه و موفق را افرادی خودساخته تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام

captcha