تشدید اختلافات شورای نظامی سودان با اپوزیسیون
کد خبر: 3805766
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

تشدید اختلافات شورای نظامی سودان با اپوزیسیون

گروه بین‌الملل ـ منابع خبری از تشدید تنش میان شورای نظامی حاکم بر سودان و نیروهای مخالف درباره چگونگی انتقال قدرت به حکومت مدنی خبر می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری  رویترز، پس از گذشت حدود 10 روز از سرنگونی حکومت عمر البشیر، تنش‌ها و اختلافات میان شورای نظامی انتقالی سودان و نیروهای مخالف درباره چگونگی روند انتقال قدرت به یک حکومت مدنی در حال تشدید است.
 
در همین راستا، شورای نظامی سودان دیروز(دوم اردیبهشت‌ماه) با صدور بیانیه‌ای، اقدام معترضان در بستن برخی میسرها و ایجاد محدودیت در رفت و آمد شهروندان را محکوم کرد.
 
به نظر می‌رسد، صدور این بیانیه حاکی از افزایش احتمال تحرکات این شورا علیه هزاران معترضانی باشد که در خارج از ساختمان وزارت دفاع این کشور تجمع کرده و برخی خیابان‌های منتهی به مرکز شهر خارطوم پایتخت این کشور را مسدود کرده‌اند.

این شورا همچنین با اشاره به جوانانی که اقدام به بازرسی معترضین می‌کنند، اعلام کرد: بازی کردن نقش پلیس و دستگاه‌های امنیتی توسط برخی جوانان، تخطی آشکار از قوانین و مقررات بوده و اقدامی غیر قابل قبول است.

شورای نظامی سودان در این بیانیه از شهروندان درخواست کرد تا در از بین بردن این پدیده‌های منفی که باعث تأثیر در زندگی شهروندان و ایجاد اختلال در امنیت کشور می‌شود، همکاری کنند.
 
لازم به ذکر است که ارتش سودان، عمر البشیر را 22 فروردین‌ماه سال جاری پس از چند هفته تظاهرات در این کشور و در نهایت در پی تجمع یک هفته‌ای مردم مقابل مقر وزارت دفاع عزل کرد. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند که عمر البشیر سه‌شنبه هفته گذشته از محل حصر خانگی خود به زندان «کوبر» در شهر خارطوم، پایتخت این کشور منتقل شده است.
انتهای پیام
captcha