نگاه تولیت جدید مبتنی بر دوجانبه‌گرایی بین دولت و آستان باشد
کد خبر: 3805821
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
انتظارات از آستان قدس رضوی/2

نگاه تولیت جدید مبتنی بر دوجانبه‌گرایی بین دولت و آستان باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه تولیت گذشته بر زائران بیشتر متمرکز شده بود؛ همچنین مرحوم واعظ طبسی نیز نگاه دو جانبه‌ای در این خصوص داشت. من فکر می‌کنم که نگاه تولیت جدید نیز باید هماهنگ با حوزه اجرایی باشد تا دو بعد را در بر گیرد.

نگاه تولیت جدید مبتنی بر دوجانبه‌گرایی بین دولت و آستان باشدسعید باستانی، نماینده مردم تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ارزیابی خود از عملکرد تولیت سابق آستان قدس، اظهار کرد: آستان قدس رضوی نهادی است دارای مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌ها که به‌صورت وقف اموال منقول و غیرمنقول در حرم مطهر بوده که به‌واسطه امام رضا‌(ع) شکل گرفته است.
وی ادامه داد: برخی از این اقلام دارای عملکرد مشخص بوده و ممکن است فردی وقفی را صرفاً برای زائران امام رضا(ع) انجام داده باشد که این عوامل بررسی شده است. با توجه به اینکه دارایی این نهاد بسیار زیاد است، باید یک هماهنگی با حوزه‌های اقتنصادی داشته باشد. 
نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مکان‌هایی که در آستان قدس در آن خلأ داشته‌ایم، این بوده که  در مواردی که آستان قدس در حوزه‌ سرمایه‌گذاری ورود پیدا کرده، بدون لحاظ حوزه اقتصادی استان شکل گرفته که باید در این زمینه تعاملات خوبی با استاندار و تولیت آستان قدس رضوی صورت گیرد چون هر زمان این دو مجموعه (دولت و آستان قدس) از بعد اقتصادی به یکدیگر نزدیک شوند، این نزدیکی آثار و برکات خوبی خواهد داشت.
باستانی تصریح کرد: همچنین از لحاظ فرهنگی در زمان حجت‌الاسلام رئیسی نگاه زائران از مبدا به مقصد مشهود بود. در آستان قدس هر چه که حوزه فعالیت اقتصادی از لحاظ دارایی‌ها و حوزه فرهنگی از بعد زائران به بدنه اجرایی دولت نزدیک‌تر باشد، بهتر می‌تواند به زائران خدمات دهد و حوزه اقتصادی نیز رونق پیدا می‌کند. این دو عامل نمی‌تواند از یک دیگر فاصله بگیرند.
وی اضافه کرد: نگاه تولیت گذشته بر زائران بیشتر متمرکز شده بود؛ همچنین مرحوم واعظ طبسی نیز نگاه دو جانبه‌ای در این خصوص داشت. من فکر می‌کنم که نگاه تولیت جدید نیز باید هماهنگ با حوزه اجرایی باشد تا دو بعد را در بر گیرد.
انتهای پیام
captcha