اعزام بیش از یک هزار مبلغ در ماه رمضان به مساجد هرمزگان
کد خبر: 3805863
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

اعزام بیش از یک هزار مبلغ در ماه رمضان به مساجد هرمزگان

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: یک هزار و ۴۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد مناطق مختلف استان هرمزگان اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از یک هزار و ۴۰۰ مُبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، سه‌شنبه، ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن ماه ضیافت الله، ضمن تبریک فرارسیدن این ماه پربرکت، گفت: رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت روح و تلاش برای تقویت اعتقادات و تقرب به درگاه الهی است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۴۰۰ مُبلغ بومی و غیربومی به مساجد و مناطق مختلف استان هرمزگان از حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی برای اقامه نماز، قرائت قرآن کریم، آموزش احکام و مشاوره به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر پاسخگویی شبهات فرهنگی جوانان از سوی مبلغان در ماه مبارک رمضان، افزود: بررسی اوضاع فرهنگی جامعه و پاسخگویی به شبهه‌های جدید قشر جوانان ازجمله مسائلی است که مبلغان دینی باید مبلغان در سنگر تبلیغ توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.
حجت‌الاسلام انصاری‌راد با تأکید بر اینکه دهه نکوداشت مساجد یک حرکت مردمی است، ابراز کرد: روحانیان می‌بایست با همکاری هیئتت امنای مساجد مردم را در این زمینه ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: ضروری است که توجه ویژه به تأمین نیاز‌های تبلیغی مساجد روستا‌ها در شهرستان‌ها از نظر تأمین روحانی در ایام ماه مبارک رمضان شود.
حجت‌الاسلام انصاری‌راد ماه رمضان را فرصت مناسب برای انجام وظایف دینی دانست و اضافه کرد: با روشنگری در این ماه مبارک می‌توان مانع برنامه‌ریزی و اهداف دشمن بر نسل جوان جامعه شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ به‌مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این همایش دوشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران در بندرعباس برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این همایش با حضور روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه با موضوع رمضان و توجیه مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان در راستای وظائف و ماموریت‌های تبلیغی و تبیین منشور تبلیغی استان برای روحانیان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام انصاری‌راد در این باره اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های متعددی همچون سنوات گذشته جهت استقبال از ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه طرح غبار روبی و عطر افشانی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود: این طرح با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی و مسئولان ادارات و نهاد‌ها در سطح استان اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha