درآمد موقوفات خراسان‌شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت
کد خبر: 3805907
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

درآمد موقوفات خراسان‌شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: طی سال گذشته در سطح استان در آمود موقوفات ۱۰ درصد و درآمد بقاع متبرکه نیز هشت درصد افزایش یافته است.

درآمد موقوفات خراسان‌شمالی 10 درصد افزایش یافت

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به وجود 11 هزار و 709 رقبه در استان از این تعداد 60 درصد منفعتی و 40 درصد نیز انتفاعی هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع 32 درصد از موقوفات خراسان‌شمالی درآمدزا هستند، افزود: بیش از 60 درصد موقوفات استان نیز فاقد درآمد بوده و اماکن مذهبی همانند مسجد و حسینیه و تکایا هستند.
آسوده یادآور شد: از مجموع بیش از 11 هزار رقبه موجود در استان دو هزار و 270 باب مسکونی، 846 فقره تجاری، شش هزار و 159 مورد کشاورزی و یک هزار و 669 فقره هم کاربرد مذهبی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: طی سال گذشته در سطح استان در آمود موقوفات 10 درصد و درآمد بقاع متبرکه نیز هشت درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به وجود ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود و بیش از یک هزار و 600 مسجد، تکیه و حسینیه در استان، گفت: خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه است.
انتهای پیام

captcha