مناظره دانشجویی؛ راهبردی برای هم‌افزایی دانشگاهیان در حل مشکلات
کد خبر: 3805910
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

مناظره دانشجویی؛ راهبردی برای هم‌افزایی دانشگاهیان در حل مشکلات

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت: مناظره‌های دانشجویی که توسط جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، راهبردی برای هم‌افزایی با نظام برای حل مشکلات کشور باشد.

مناظره‌های دانشجویی راهبردی برای هم‌افزایی دانشگاهیان درحل مشکلات کشور

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به برپایی مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های استان توسط جهاددانشگاهی این برنامه را ارزشمند خواند و خواستار تداوم آن شد.
وی تأکید کرد: باید فضای جنب و جوش و تکاپو برای حل مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف تشکیل شود که دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیشگام باشند.
وی با بیان اینکه برپایی مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی صرفا به منزله فعالیت‌های سیاسی نیست ادامه داد: اینکه آزادانه در مورد مسائل کشور مشارکت کنیم بویژه در محیط‌های علمی باید تقویت شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: برپایی مناظره‌های دانشجویی و دانشگاهی، باید راهبردی برای حل مسائل و مشکلات کشور با ایده‌های جدید و نوآورانه ای که دانشگاه به جامعه ارائه می‌دهد باشد.
حیاتی ادامه داد: برخی کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌ها را صرفا در قالب جناح بندی‌های مرسوم کشور می‌دانند که بعضا هم با بی تقوایی‌هایی گمراه می‌شود اما مقصود اصلی باید مشارکت خلاقانه دانشجویان به عنوان کسانی که نیروی جوانی این کشور هستند برای هم افزایی با دولت و نظام و حل مسائل و مشکلات باشد که این قضیه باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.
مسابقات مناظره دانشجویی به همت جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی از نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه‌های استان آغاز می‌شود.
انتهای پیام

captcha