انتشار فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3805920
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

انتشار فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» منتشر شد.

فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در رده سنی کودک کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام»، «کبوترها و آهوها»، «فاطمه و فاطمه» و در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» معرفی شده است.
وی افزود: در رده سنی نوجوان نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام»، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
خلیل‌مقدم تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در بخش جوان و بزرگسال نیز می‌توانند با مطالعه کتاب‌های «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام»، «فصل فیروزه»، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها»، «زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» در این جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آن‌ها تجلیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
خلیلی‌مقدم تأکید کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، آثار مکتوب خود را تا تاریخ 28 خردادماه به نزدیک‌‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی‌شان تحویل دهند.
به گزارش ایکنا، در دوره ششم جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری بیش از 5 هزار و 41 نفر، در دوره هفتم 23 هزار و 800 نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزار شد 26 هزار و 480 نفر مشارکت داشتند.

انتهای پیام

captcha