اجرای ۷۰۰ برنامه شاخص فرهنگی طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3805958
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

اجرای ۷۰۰ برنامه شاخص فرهنگی طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی ــ مدیر‌کل ارشاد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ برنامه و فعالیت شاخص فرهنگی طی سال گذشته به همت هنرمندان استان در همه شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، جشنواره فیلم و تئاتر فجر و نمایشگاه بزرگ کتاب شاخص‌ترین این فعالیت‌هاست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ‌امروز، سوم اردیبهشت‎ماه در دیدار جمعی از هنرمندان انقلابی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: زمینه‌های پرورش استعدادهای هنرمندان در استان مهیا شده و هنرمندان می‌توانند در قالب کانون‌های مختلف به فعالیت هنری بپردازند.
وی با بیان اینکه بیش از 700 برنامه و فعالیت شاخص فرهنگی طی سال گذشته به همت هنرمندان استان در همه شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، جشنواره فیلم و تئاتر فجر و نمایشگاه بزرگ کتاب شاخص‌ترین این فعالیت‌هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان با توجه به استعدادهای آن منطقه خبر داد و اظهار کرد: جشنواره شعر بختیاری در اردل، جشنواره آواها و نواهای محلی در کوهرنگ، جشنواره شاهنامه خوانی در لردگان و جشنواره عکس کیار از این جمله هستند.
حجت‌الله شیروانی، رئیس حوزه هنری استان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، گفت: عطرافشانی قبور شهدا، همایش هنر شیدایی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولین، مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و رونمایی از چند کتاب و سرود ملی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان بود.
‌شیروانی تولید دو فیلم کوتاه مستند، برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی، کسب رتبه در جشنواره فیلم مقاومت، برگزاری نمایش‌های تئاتر بچه های مسجد، برگزاری جشنواره تئاتر تک نفره و برگزاری هشت نمایشگاه در زمینه‌های مختلف هنری را شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری استان در سال گذشته برشمرد.
انتهای پیام

captcha