نوجوانان فرصت حفظ قرآن را دریابند
کد خبر: 3805964
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
توصیه روحانی حافظ کل قرآن:

نوجوانان فرصت حفظ قرآن را دریابند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سیدمجتبی اختررضوی، حافظ کل قرآن کریم، بر نقش اساسی والدین در روی آوردن فرزندان به قرآن تأکید کرد و از نوجوانان خواست تا از این فرصت طلایی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اختررضوی، حافظ کل قرآن از شهر مقدس قم است. وی حفظ قرآن را از 9سالگی آغاز کرده و توانسته است تا زیر نظر پدر خود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود رضوی و دیگر استادان آیات را در مدت یک سال حفظ کند.
کتاب قصه‌ای که برادر سیدمجتبی برای او خواند و او در حالی که هنوز به مدرسه نرفته بود آن را حفظ کرد باعث شد تا پدر استعداد حفظ را در فرزند خود بیابد و او را تشویق کند تا به حفظ قرآن روی آورد.
سیدمجتبی که خود نیز علاقه‌مند به حفظ قرآن بود و مشاهده حافظان خردسالی مانند سیدمحمدحسین طباطبایی(علم‌الهدی) انگیزه فراوانی را برای حفظ در او به وجود آورده بود، توانست با پشتکار فراوان و در مدت یک سال یعنی در سن 10سالگی موفق به حفظ کل قرآن شود.
شیوه حفظ سیدمجتبی به صورت قرائت و تکرار مداوم آیات بوده است. او در ابتدا فقط به حفظ قرآن مشغول بود، ولی پس از مدتی که از کار حفظ آیات الهی فارغ شد و به سمت درک مفاهیم قرآن روی آورد و در ادامه نیز به علم تفسیر پرداخت و به همین دلیل بود که وقتی وارد حوزه شد، رشته تخصصی تفسیر را انتخاب کرد.
به عقیده سیدمجتبی، نقش والدین در روی آوردن فرزندان به سمت قرآن بسیار مهم است. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: والدین باید استعداد فرزندان خود را شناسایی کنند. سپس، بتوانند این استعداد را پرورش دهند. بسیاری از کودکان استعداد زیادی در پرداختن به امر قرآن و رشته‌های مختلف آن دارند که اگر در این زمینه بر روی ایشان کار شود، حافظان و قاریان خوبی در جامعه تربیت می‌شوند. والدین باید وقت بگذارند و فرزندان را برای شرکت در جلسات استادان مختلف قرآنی راهنمایی کنند.
سیدمجتبی اختررضوی که تاکنون برکات قرآن را در مراحل مختلف زندگی خود مشاهده کرده است، استاد اصلی خود در این راه را پدرش می‌داند و سپس، در ادامه از محضر استادانی چون حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، شیخ علی ربانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور بهره برده است.
این حافظ کل قرآن کریم به نوجوانان و جوانان توصیه کرد از فرصتی که در اختیار دارند، استفاده کنند و به فراگیری دانش‌های قرآنی به ویژ‌ه حفظ قرآن کریم بپردازند.
انتهای پیام

captcha