خسارات سیل به ۴۰ بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه لرستان
کد خبر: 3806080
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

خسارات سیل به ۴۰ بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون اوقاف لرستان به خسارات وارده در سیل اخیر به بیش‌ از ۴۰ بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه لرستان اشاره کرد و گفت: این اماکن شامل 10 باب بقعه متبرکه، بیست و شش باب مسجد و شش باب حسینیه در سطح استان است که در مجموع بیش از سی میلیارد تومان خسارت به این اماکن وارد شده است.

خسارات سیل اخیر به ۴۰ بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه لرستانمسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به خسارات وارده در سیل اخیر به بیش‌از ۴۰ بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه اشاره کرد و گفت: با جمع‌بندی گزارش‌های واصله از ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف و hامور خیریه شهرستان‌های تابعه، آمار نهایی اماکن مذهبی آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه به بیش از چهل باب رسید.
وی افزود: این اماکن شامل 10 باب بقعه متبرکه، بیست و شش باب مسجد و شش باب حسینیه در سطح استان است که در مجموع بیش‌از سی میلیارد تومان خسارت به این اماکن وارد شده است.
معاونت بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: آسیب‌ها در اماکن متبرکه استان به‌صورت‌های مختلف از آب گرفتگی تا تخریب کامل را شامل می‌شود که بیشترین تخریب‌ها، در مساجد روستاهای مسیر رودخانه کشکان در سطح شهرستان پلدختر انجام گرفته است.
رضایی‌پور گفت: متاسفانه مسجد بین‌راهی روستای طالقان بخش زاغه در مجاورت جاده اصلی خرم‌آباد ـ بروجرد که با تلاش‌های مرحوم حجت‌الاسلام آقا مصالح طاهری خرم‌آبادی احداث شده بود و سال‌ها میزبان مسافران این مسیر جهت ادای فرایض بود، تخریب شد.

انتهای پیام

captcha