اجاره‌نامه‌های موقوفات مازندران به‌روزرسانی می‌شود
کد خبر: 3806101
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

اجاره‌نامه‌های موقوفات مازندران به‌روزرسانی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف مازندران گفت: نرخ اجاره‌بها برخی از املاک موقوفات در استان واقعی نیست و اوقاف بر اساس نظر علما و احقاق حق موقوفات نسبت به به‌روزرسانی و واقعی‌سازی اجاره‌نامه‌های موقوفات عمل می‌کند.

اجاره‌نامه‌های موقوفات مازندران بروز رسانی می‌شودبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: استان مازندران با داشتن بیش از ۱۹۷ هزار رقبه، رتبه نخست را از نظر داشتن رقبات در کشور دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت استان مازندران در افزایش قرارداد اجاره موقوفات بالا است اما از نظر تعداد نیروی انسانی دچار مشکل هستیم، افزود: دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می‌شود و اوقاف تمامی عواید موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار و 90 سند اجاره رقبات وقفی که با اوقاف رابطه استیجاری نداشتند، تنظیم اولیه شد، اظهار کرد: در سال 97 در مازندران ۱۵ هزار و 870 اجاره‌نامه رقبات وقفی تمدید شد.
وی گفت: نرخ اجاره‌بها بعضی از املاک موقوفات در استان واقعی نیست و اوقاف بر اساس نظر علما و احقاق حق موقوفات نسبت به بروزرسانی و واقعی‌سازی اجاره‌نامه موقوفات عمل می‌کند.
انتهای پیام

captcha