بی‌عدالتی در اکران؛ تهدیدی برای سینمای ایران
کد خبر: 3806152
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

بی‌عدالتی در اکران؛ تهدیدی برای سینمای ایران

پوران درخشنده کارگردان سینما، از تاثیر توجه صرف به فیلم‌های کمدی در تولید و اکران گفت.

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سینمای اجتماعی زیر سایه سینمای کمدی؟!/ بی‌عدالتی در اکران؛ تهدیدی برای سینمای ایرانپوران درخشنده کارگردان سینما در خصوص تغییر سلیقه مخاطبان به سمت فیلم‌های کمدی و کمرنگ شدن سینمای اجتماعی گفت: ما به همه نوع ژانر‌ در سینمای کشورمان نیاز داریم، اما اینکه امکانات نمایش تنها در اختیار یک ژانر قرار بگیرد، غلط است. در چنین شرایطی، طبیعتاً سینمای اجتماعی و ژانر‌های دیگر زیر سایه فیلم‌های کمدی می‌روند و ذوقی برای فیلمسازان اجتماعی  باقی نمی‌ماند. فیلمسازان احساس می‌کنند هر کاری کنند، سانس‌ها و سینما‌ها در اختیار ژانر کمدی است.

وی افزود: اگر شرایط مساوی به وجود بیاید که همه فیلم‌ها در هر ژانری، از اکران بهره ببرند، خوب است. فیلم خوب مخاطبش را پیدا می‌کند؛ اما متاسفانه عدالت در اکران وجود ندارد و این سینمای ما را تهدید می‌کند.

درخشنده اظهار داشت: باید بدانیم که تنها برای درآمدزایی فیلم نسازیم؛ در تولید یک اثر باید بجز وجه تجاری به وجه فرهنگی نیز توجه شود. فیلمی حرف برای گفتن دارد که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. این هم اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه از همه ژانر‌ها حمایت شود تا حس رقابت کیفیت اثر را هم بالا ببرد.

انتهای پیام

captcha