انسان مخلص از تیررس شیطان و ابلیس در امان است
کد خبر: 3806161
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

انسان مخلص از تیررس شیطان و ابلیس در امان است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی انسان‌های مخلص اشاره کرد و گفت: انسان‌های مخلص عمل خالص برای رضای خدا انجام می‌دهند و لذا از تیررس شیطان و ابلیس در امان هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، شامگاه گذشته، 3 اردیبهشت‌ماه در جلسه تفسیر آیه‌های 39 و 40 سوره حجر که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد: پس از آنکه خدای متعال به ابلیس مهلت داد، او به خداوند گفت که به سبب تکبرم مرا اغوا کردی و از درگاه خود راندی و من هم زمین را تزئین می‌کنم تا به غیر از بندگان مخلصت انسان‌ها را گمراه کنم.

وی به ویژگی انسان‌های مخلص اشاره کرد و افزود: انسان‌های مخلص عمل خالص برای رضای خدا انجام می‌دهند و لذا از تیررس شیطان و ابلیس در امان هستند. جبرئیل به پیامبر(ص) فرمود «مخلص کسی است که هرگز دست نیاز به سوی مردم دراز نمی‌کند و تنها خود را بنده راستین خدا می‌داند».

امام جمعه رشت به رضایت خدای متعال از عمل انسان مخلص اشاره کرد و گفت: فرد مخلص آنچه که در راه رضای خدا به نیازمندان می‌دهد به خدای متعال اعتماد دارد و می‌داند خدا او را رها نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انفاق کردن مهم نیست، بلکه انسان پس از آن عملی که انجام داده را برجسته نکند مهم است، بیان کرد: انقلابی بودن مهم نیست، بلکه انقلابی ماندن مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از امام صادق(ع) در بیان عمل صالح اشاره کرد و یادآور شد: عمل خالص این است که وقتی آن عمل را انجام می‌دهیم از احدی به غیر از خدای متعال تقاضای ثناگویی نداشته باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انسان همواره می‌خواهد از او تقدیر شده و به او توجه کنند، متذکر شد: تقدیر و تشکرها بسیاری از اعمال ما را به فنا می‌برد. در کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) نیز نیت بالاتر از عمل معرفی شده و لذا اگر انسانی که خدا، پیامبر(ص) و قیامت را قبول نداشته باشد، خداوند عمل خیر را از او نمی‌پذیرد، زیرا این نیت است که موجب ایجاد عمل می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعمال انسان می‌تواند زندگی او را دگرگون کند، ادامه داد: این انسان است که خود را مدیریت می‌کند؛ بنابراین تنها راه مخلص شدن اصلاح خود است. در واقع خلوص عمل پنهانی بیشتر از عمل آشکار است و اعمالی که انسان به طور پنهانی انجام می‌دهد با اعمال آشکار تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه زندگی انسان‌های مخلص با دیگر انسان‌ها تفاوت دارد، بیان کرد: تمام انسان‌ها می‌توانند مخلص شوند و این راه بر کسی بسته نیست. در واقع هر انسانی می‌تواند به مقام بزرگ اخلاص برسد تا شیطان نتواند او را گمراه کند و لذا کسی نباید ناامیدی و یاس را به خود راه دهد.

انتهای پیام

captcha