اعضای «بهشت کوچک سامان» همسایه کتاب شدند
کد خبر: 3806190
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

اعضای «بهشت کوچک سامان» همسایه کتاب شدند

گروه فرهنگی ــ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی کتابخانه در سرای سالمندان «بهشت کوچک سامان» در این شهرستان خبر داد.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کتابخانه‌ای در سرای سالمندان شهرستان سامان به منظور ایجاد روحیه و با بالا بردن جنبه اجتماعی و روانی سالمندان  در این مرکز راه‌اندازی کرده‌ایم زیراکه موضوع سالمندی، امروز در حال تبدیل‌ شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است و کمتر دوره‌ای از تاریخ را می‌توان یافت که موضوع سالمندی در آن مانند امروز، برجسته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر تأثیر مطالعه بر جنبه اجتماعی و روانی سالمندان، تصریح کرد: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان با همکاری بهزیستی و کتابخانه‌ عمومی این شهرستان و خیر فرهنگی، نسبت به راه‌‎اندازی کتابخانه در سرای سالمندان شهرستان سامان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: دوره سالمندی، معنای از کار افتادگی و ناتوانی را نمی‌دهد چراکه این دوره، ویژگی‌های بالقوه‌ای دارد که می‌تواند در قالب کمک‌های فراوان به خانواده و جامعه و به شکل سالمندی سالم و فعال جلوه‌گر شود.

کارگران اظهار کرد: شاید در برخی از جوامع، سالمندان را افرادی ناتوان یا حتی سربار بدانند در صورتی که دوره سالمندی دوره خردمندی و با تجربگی و دوره انتقال تجارب زندگی به سنین پایین است. اما برای رسیدن به سالمندی فعال و سالم باید به تمام ابعاد سالمندی، بهداشت جسمی و روحی، مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی زندگی توجه داشت و از آنجا که بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دوران سالمندی ناشی از شیوه زندگی ناسالم است، باید پایه و اساس سلامت سالمندان را مهیا کرد و در جهت حمایت از آن‌ها در تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و تغذیه برای رسیدن به سالمندی سالم و فعال و زندگی موفق گام برداشت.

انتهای پیام

captcha