اجرای طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3806257
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

اجرای طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اهمیت آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده، گفت: در سال‌ جاری طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر زنان مناطق سیل‌زده لرستان اجرا می‌شود.

پرویز پوربه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه‌ در اولین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که با موضوع سیل و نحوه امدادرسانی به زنان و کودکان برگزار شد، گفت: زنان در حوادث و بلایای طبیعی از دو نظر نسبت به مردان آسیب‌پذیرتر هستند. اول این‌که در حوادث طبیعی وضعیت بهداشت و سلامت زنان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل بهداشتی و آب سالم و تغذیه مناسب در معرض مخاطره است و دوم به‌دلیل این‌که انسجام عاطفی اعضای خانواده از وظایف آنان است و در شرایط بحرانی زنان تمام اندوه ناشی از بحران را در خود فرو می‌ریزند و به همین دلیل مشکلات روحی زیادی را تجربه و تحمل می‌کنند.
وی افزود: ما اکنون وارد فاز دوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستیم و باید تمام تمرکز خود را بر جذب کمک‌های نقدی مردم و خیرین و تهیه لوازم ضروری منزل کنیم‌.
پرویزپور با اشاره به اهمیت آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده، ادامه داد: در سال‌جاری طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر زنان این مناطق اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که به زنان کمک کنیم تا بتوانند در مواجه با بحران‌های به شیوه منطقی برخورد کرده و بنیاد خانواده را حفظ کنند.
مدیرکل بانوان همچنین به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار و تعاون اعتباری را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده است که شامل زنجیره آموزش‌های تخصصی‌، تامین منابع و تجهیزات و فروش محصولات می‌شود و در سال‌جاری اجرا خواهد شد؛ لذا زنانی‌که علاقه‌مند به حضور در این طرح هستند می‌توانند با مراجعه به امور بانوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
پرویزپور گفت: در حوزه بهداشت زنان و کودکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اعتباری برای ارائه خدمات مامایی و مشاوره روان‌شناسی به مادران مناطق سیل‌زده هستیم و امیدواریم پس‌از تأمین اعتبار این طرح نیز اجرایی شود.

انتهای پیام

captcha