تمرین عملی راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای اسلامی
کد خبر: 3806258
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

تمرین عملی راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای اسلامی

گروه جامعه ــ در آخرین روز کارگاه آموزشی «آشنایی با فنون راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای اسلامی» شرکت‌کنندگان روش‌های عملی راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه را تمرین کردند.

به گزارش ایکنا؛ آخرین روز کارگاه آموزشی «آشنایی با فنون راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای اسلامی» امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه، به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار‌شد.

در اولین روز از این کارگاه آموزشی سه روزه، محمدابراهیم دهدشتی، مدرس حوزه کسب و کار به تعریف کسب‌وکارهای مختلف سنتی و نوپیدا از جمله استارتاپ‌ها پرداخت و در ضمن تشریح نحوه تقویت خلاقیت، مراحل اولیه تبدیل ایده به محصول را تشریح‌ کرده بود. وی در ادامه به تشریح استراتژی MVP پرداخت و گفت: براساس این استراتژی باید بزرگ فکر کنیم، کوچک عمل کنید و از همین اکنون شروع کنید.

استفاده از تکنیک «SCAMPER» برای تقویت خلاقیت از مهم‌ترین مطالب جلسه اول این کارگاه آموزشی بود که طی آن حاضران در جلسه مراحل مختلف این تکنیک شامل «جایگزینی» یعنی تلاش برای پیدا کردن جایگزین‌های روش‌های قبلی، «ترکیب کردن» ایده‌ها، موضوعات و مسائل با هم برای دستیابی به ایده‌های بهتر، «اقتباس، تعدیل و سازگاری» ایده‌های قبلی و بررسی تمام ایده‌های مشابه برای اقتباس بهترین ایده، «بزرگ‌سازی» که بزرگ کردن ابعاد و اندازه ایده‌ها یا محصولات قبلی است و منجر به تولید محصولی جدید با کاربردی متفاوت می‌‌شود(بزرگ کردن بادکنک و تبدیل آن به بالن برای حمل و نقل)، «یافتن کاربردهای دیگر» که در این روش برای محصولات و خدمات قبلی کاربردهای جدید پیدا می‌کنیم، «حذف یا کوچک کردن» که در آن محصولات را کوچک یا بخش‌هایی از ایده‌های قبلی را حذف و با ساده‌تر کردن محصولات کارایی آن را افزایش می‌دهیم(مثل حذف دکمه‌های تلفن‌های همراه) و در نهایت «معکوس‌سازی و ایجاد چیدمان جدید» که نگاهی مبتنی بر سعی و خطا است و در آن داشتن نگاه معکوس و تغییر عادات و کاربردها می‌تواند برای افزایش خلاقیت را آموختند.

در دومین جلسه این کارگاه آموزشی حاضران آموختند که چگونه محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند و بازخوردهای مناسب بگیرند؛ همچنین چگونگی نحوه شناسایی مشتریان حقیقی خود را نیز فراگرفتند.

معرفی طرح به سرمایه‌گذار برای جلب نظر موافق نیز از مهم‌ترین بخش‌های آموزشی روز دوم کارگاه «آشنایی با فنون راه‌اندازی کسب و کارهای نوپای اسلامی» بود.

سومین و آخرین روز این کارگاه آموزشی تمرین عملی نوشتن بوم کسب و کار، بحث در خصوص معایب بوم‌های نوشته شده و همفکری برای ارائه ایده‌های نوآورانه‌تر بود.

در انتهای این کارگاه، گروه‌های برتر رویداد هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره کوثر، طرح‌های خود را ارائه داده و روش‌های عملی تبدیل ایده‌های خود به محصولات نوآورانه را آموختند.

انتهای پیام 

captcha