دوره ارتقای مهارت‌های بینشی ویژه خانواده شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3806282
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

دوره ارتقای مهارت‌های بینشی ویژه خانواده شهدای مدافع حرم

کانون خبرنگاران نبأ ــ دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی ویژه بانوان عضو خانواده معظم شهدای مدافع حرم در جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود.

  به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فهیمه الیاسی با اعلام این خبر گفت: دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم از سوی اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) در حال برگزاری است.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی استعدادها و توانایی‌های همسران شهدا در گستره ملی و استفاده از ظرفیت آنها در انتقال ارزش‌های دینی و معنوی به نسل جوان است.

الیاسی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، توان‌افزایی و مهارت‌بخشی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی به بانوان معزز عضو خانواده شهدای مدافع حرم، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه خانواده شهدا به مهارت‌های بینشی و کاربردی و به خدمت‌گیری این توان در عرصه فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در این دوره شرکت کردند که به صورت هفتگی و به مدت یک سال به طول می انجامد.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) بیان داشت: بخشی از برنامه‌های این طرح در قالب آموزش رسمی با رویکرد کاربردی و مهارتی و بخشی دیگر با استفاده از سیره‌های مطالعاتی و ارائه مدیاهای تولیدی صورت می‌گیرد، همچنین برگزاری فعالیت‌های فرهنگی تفریحی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

الیاسی با بیان اینکه این طرح در دو دوره عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: مهارت‌های زندگی بزرگسال، مهارت‌های زندگی کودک و نوجوان، احکام بانوان، انس با قرآن و ادعیه، سیره حضرت زهرا(س)، آشنایی با مهدویت(مقدماتی) و خداشناسی قرآنی از جمله موضوعات دوره عمومی است.

وی افزود: دوره تخصصی این طرح شامل موضوعاتی چون آشنایی با اندیشه ولایت فقیه و سیره امام و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و نقش شهدای مدافع حرم در پیشبرد آن، آشنایی با فرق اسلامی و اندیشه‌های جریان‌های سلفی و تکفیری و پاسخ به شبهات، تاریخ تحلیلی اسلام با تأکید بر جهاد و شهادت و زن و خانواده در اندیشه اسلامی در قیاس با سایر ادیان و مذاهب و پاسخ به شبهات است.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا تصریح کرد: در پایان دوره عمومی، شرکت‌کنندگان می‌توانند نقش خود و شهدای منتسب به خویش را در تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فهم و به درستی تبیین کنند، همچنین در عرصه مهارت‌های زندگی، چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی توانمند می‌شوند.

زهران نوریان 

انتهای پیام

captcha