مشارکت ۲۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس در طرح گلستان‌خوانی
کد خبر: 3806297
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

مشارکت ۲۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس در طرح گلستان‌خوانی

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از مشارکت مستقیم ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی این استان در طرح گلستان‌خوانی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر‌جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گلستان‌خوانی این استان با اشاره به بعضی از کارهای حوزه آموزش ابتدایی گفت: هم‌اکنون حدود 250 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم در این طرح فعال هستند و حدود 10 هزار معلم نیز این طرح را در مدراس اجرا می‌کنند.
وی، بالا رفتن روحیه اعتماد به نفس، افزایش دامنه لغات، آشنایی و یادگیری صحیح ادبیات، تربیت مجریان توانمند، آموزش غیرمستقیم تئاتر، سرود و نمایش عروسکی، توجه به مهارت‌های زندگی، تقویت روحیه اشتیاق به کارگروهی و از همه مهم‌تر ایجاد شادی و نشاط در دانش‌موزان را بخشی از دستاوردهای مهم گلستان‌خوانی برشمرد.
جمشیدی با بیان اینکه مدرسان میانی در صحیح‌خوانی و روان‌خوانی گلستان با آموزگاران همراه هستند، گفت: آموزگاران نیز گلستان سعدی را در کلاس درس در قالب سرود، تئاتر، اجرای دکلمه، نمایش عروسکی و کارهای گروهی به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند که این امر موجب افزایش فعالیت‌های گروهی و درک متقابل بین آن‌ها می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به تدوین کتابی تحت عنوان «ورقی از گلستان در دبستان» گفت: در این کتاب حکایات و ضرب‌المثل‌هایی که هم‌خوانی با دوره ابتدایی داشته و بیشتر جنبه تربیتی دارد جمع‌آوری شده است که به طور رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
وی گفت: اگرچه نقطه هدف ما دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، اما با توجه به جذابیت این طرح و استقبالی که از دانش‌آموزان دیدیم امروز در پیش‌دبستانی‌ها نیز شاهد اجرای گلستان‌خوانی هستیم.
جمشیدی بیان كرد: کتاب گلستان نگاهی واقع بینانه به جامعه دارد و شعار نیست، بر خلاف کتاب بوستان سعدی که در آن صرفا جامعه ایده‌آلی را به تصویر کشیده لذا این کتاب را برای آموزش به عزیزانمان انتخاب کردیم.
وی کتاب گلستان را کتابی قابل فهم برای همگان دانست و گفت: این کتاب در ۸ باب تحت تأثیر سحر کلام سهل و ممتنع شیخ اجل سعدی شیراز به رشته تحریر درآمده است که همگان زبان او را درک می‌کنند و کلام او در زندگی ما جاری و ساری است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود : سعدی در اثر ممارست با قرآن کریم دفتر نثرش را سروده است و در واقع تفاوت بارز تعلیم و تربیت زمان سعدی و حافظ با زمان ما این است که آنها اول حافظ قرآن می‌شدند و بعد به سراغ فراگیری علوم روز می‌رفتند.
انتهای پیام

captcha