مراکز افق در بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3806304
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

مراکز افق در بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از تشکیل مراکز افق در امامزادگان شاخص استان برای حمایت از محرومان خبر داد.

تشکیل مراکز افق دربقاع متبرکه شاخص آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدعلی فاضلی نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز چهارم اردیبهشت‌ماه از تشکیل مراکز افق در امامزادگان شاخص استان برای حمایت از محرومان خبر داد.

وی گفت: طبق ابلاغ دستورالعمل سازمان اوقاف با شناسایی آسیب‌های اجتماعی در امامزادگان شاخص هر استانی محفلی با عنوان مراکزافق با محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی دایر خواهد شد.

وی ابراز کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی پیش از این دستورالعمل، همواره با برگزاری مراسمات فرهنگی همچون اجرای ویژه برنامه‌ها، جشن‌های اعیاد، طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی ماه رمضان، تشکیل کلاس های قرآنی و... فعالیت چشم گیری داشته است.

فاضلی نسب بیان کرد: در واقع موضوع فعالیت‌های اجتماعی در کنار برنامه‌های فرهنگی اجرا شده، تقریبا کمی مجهول مانده بود که آن هم با دستورالعمل جدید ابلاغ شده از سوی سازمان برطرف خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در خصوص این مراکز اضافه کرد: مراکزی که قرار است در امامزاده‌ها دایر شود با عنوان مراکز افق شناخته خواهد شد و بر مبنای تشکیل این مراکز، خانه خیرین تبریز نیز دایر می‌شود تا هم اوقاف کمک برای محرومان باشد و هم از توان و ظرفیت های خیرین استفاده شود.

وی در خصوص مرکزی که در تبریز دایر خواهد شد، اذعان کرد: مرکز استانی در امامزاده سید حمزه تشیکل می شود، فعلا در گام‌های اولیه این دستورالعمل هستیم و در آینده گام های بلندتری را خواهیم برداشت.

فاضلی نسب با بیان اینکه آسیب‌ها در تمامی زمینه‌ها بررسی می‌شود تا بر اساس آنها راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود، افزود: امامزادگان و مراکر افق صرفا برای حمایت از نیازمندان و رفع نیاز محرومان تشکیل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان اوقاف در تلاش است از ظرفیت خود در امامزاده‌ها استفاده کرده و تا جایی که می تواند مانع بروز بیش از پیش برخی مشکلات در جامعه شود.

انتهای پیام

captcha