آموزش پژوهش‌محور در حوزه‌های علمیه مدنظر قرار گیرد
کد خبر: 3806309
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

آموزش پژوهش‌محور در حوزه‌های علمیه مدنظر قرار گیرد

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس خواستار توجه اساتید حوزه‌ها به آموزش پژوهش محور در این مراكز شد و گفت: بعد طلبه‌پروری در حوزه‌های علميه بايد پررنگ شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در بازدید مدرسه الزهرا(س) شهرستان استهبان اساتید را به آموزش پژوهش‌محور دعوت كرد و گفت: اساتید و طلاب دست به قلم شوند تا هم اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و هم با ثبت آثار خود موجب معرفی حوزه شده و با آموزش خود موجب بروز استعدادهای نهفته طلبه شوند و بُعد طلبه‌پروری که در حوزه‌ها کمرنگ شده را پر رنگ کنند.
وی با اشاره به جایگاه حساس و ویژه حوزه‌های علمیه خواهران اظهار كرد: اهمیت حوزه علمیه خواهران به این دلیل است که آنان همسران و مادران آینده هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه خطاب به اساتید افزود: در حوزه علمیه به دلیل ارتباط عاطفی بین طلبه و استاد، استاد از جایگاه بالایی برخوردار است، او زمزمه‌های جدیت و تهذیب نفس را در گوش طلبه می‌خواند، از این‌رو باید یک ارتباط عاطفی و معنوی بین طلبه و استاد ایجاد شود و همین امر موجب می‌شود که در سرنوشت طلبه سهیم باشد.
محمودی بیان كرد: وقتی طلبه بفهمد که استادش یک شخصیت مبارّز علمی است، به خودش مباهات می‌کند که در دامان چنین استادی پرورش یابد، بنابراین لازم است اساتید با طرح درس در کلاس حاضر شوند، مطالب درس را برنامه‌ریزی شده و شفاف و واضح بیان کنند، در حین درس مسائل اخلاق و تهذیب نفس را بیان کنند تا درس‌ها توأم با تهذیب نفس باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس در پایان تاکید کرد: بر اساس نیازهای سالانه طلبه در حوزه و با توجه به مقتضیات زمان و مکان برنامه اخلاق هفتگی برای طلاب تنظیم و اجرا شود.
انتهای پیام

captcha