سیل ۷۷ میلیارد تومان به اسفراین خسارت زد
کد خبر: 3806331
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

سیل ۷۷ میلیارد تومان به اسفراین خسارت زد

گروه اجتماعی- فرماندار اسفراین گفت: براساس آخرین برآورد موجود۷۷ملیارد تومان بر اثر سیل به بخش‌های زیرساختی، کشاورزی، راه ومسکن روستایی به این شهرستان خسارت وارد شده است.

سیل ۷۷ میلیارد تومان به اسفراین خسارت زد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، طاهر رستمی فرماندار اسفراین امروز چهارم اردیبهشت ماه در جلسه نوسازی مناطق سیل زده اظهارکرد: سیل در حوضه کشاورزی، باغی، آبینه و تخریف راه‌ها، پل، دیوارهای ساحلی و دامداری خسارت زیادی داشته است اما با آمادگی کامل ستاد بحران شهرستان و همراهی مردم خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم.
رستمی رقم خسارت اعلام شده را طبق آخرین آمار۷۷ملیارد تومان و خسارت ناشی از تگرگ را که طی دو روز گذشته داشتیم بالغ بر ۱۲ملیارد تومان اعلام کرد.
وی با تاکید بر بحث بیمه کشاورزان، خاطرنشان کرد: اگر بیمه نباشد مدیریت بحران هم نمی‌تواند کاری کند، هر چند دولت اعلام کرده تا حد مقدور خسارت‌ها را پرداخت خواهد کرد اما باید قبول کنیم که کشور درگیر سیل است و وضعیت بحرانی را پشت سر می‌گذارد اما باید خسارت‌ها را برآورد کنیم هرچند ما سیل زده نیستیم اما خسارات بالایی داشتیم باید پیگیری و پیشگیری کنیم و بتوانیم اعتباراتی که در سطح استان به طریق هییت وزیران رسیده برای زیر ساخت‌ها کمک بگیریم .
فرماندار اسفراین خاطر‌نشان کرد: اولویت استان ما امنیه راه‌های روستایی و مسکن روستایی ست که خیلی از مساکن خشتی گلی ما دچار مشکل شدند.
وی افزود: در بحث مسکن روستایی تسهیلات ۴۰میلیون تومانی و ۱۰میلیون تومان نیز وام بلاعوض اعطا خواهد شد که به محض اینکه اختصاص استانی و شهرستانی انجام شد شروع خواهیم کرد.
رستمی با اعلام اینکه ۷۶۰منزل مسکونی دچار خسارت شدند‌، بیان کرد: تخریب منازل به واسطه سیلاب نبوده چون سیلاب وارد روستاها نشده اما خانه‌ها خشتی گلی بود که به واسطه نم باران ۴۸ساعته داشته‌اند دچار مشکل شدند و این منازل باید مقاوم سازی شوند.
رستمی عنوان کرد‌: در حوضه راه‌ها به ویژه جاده بام با مشکل جدی مواجه شدیم در بسیاری از جاده‌ها امنیه پاسخگو نبود چون آن مقدار سیلاب را که داشتیم با سیلاب عادی برآورد شده بود، و از اداره راهداری وشهرسازی می‌خواهیم که پل‌ها وامنیه‌هایی را که مشکل دارند بررسی و بازبینی کنند و با استعلام و استحکام آب منطقه‌ایی دنبال کنند.
رستمی از کمیته امداد و بهزیستی خواست که هر چه سریعتر مددجویان را شناسایی کنند و بصورت خاص پیگیری کنند و از بنیاد مسکن خواست به فکر تسهیلات و اعتبارات باشند.
فرماندار با تاکید بر توجه به روستای کلاته سنجر، گفت: موضوع انتقال روستای کلاته سنجر را به جد دنبال کند که این روستا را به منطقه مرتفع و بلند انتقال دهند .
رستمی در خصوص بازگشایی مسیرها، گفت: کسانی که مسیر رودخانه‌ها و حریم آن را تصرف کردند با اولویت نقاط حادثه ساز ورود خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha