اختصاص بخشی از زکات برای اشتغال نیازمندان
کد خبر: 3806337
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

اختصاص بخشی از زکات برای اشتغال نیازمندان

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در صورتی که بخشی از زکات در زمینه اشتغال نیازمندان هزینه شود این کار در کمک به رونق تولید در جامعه موثر خواهد بود.

اختصاص بخشی از زکات برای اشتغال نیازمندان

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله  سیدمحمدحسینی‌ شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، چهارم اردیبهشت ماه در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان در سال ‌۹۸ اظهار کرد: زکات یک امر و فریضه الهی است که خداوند سهم فقرا را در آن قرارداده است و به وسیله آن محرومان جامعه بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در جامعه اسلامی که همه مسلمانان هر یک سهم زکات خود را پرداخت کنند فقیری باقی نخواهد ماند و به تبع آن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد و این یکی از فلسفه‌ها و حکمت‌های زکات است.
حسینی شاهرودی کاهش وابستگی به دنیا و مال را از دیگر حکمت‌های معنوی زکات نام برد و بیان کرد: زکات یک مسئله مشترک بین همه مسلمانان است.
وی در زمینه محل هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده، عنوان کرد: مسئولان و متولیان زکات در صورتی که بخشی از آن را در جهت اشتغال‌زایی برای نیازمندان هزینه کنند این کار می‌تواند به رونق تولید در جامعه نیز کمک کند و آثار آن ماندگار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: عدم پرداخت زکات کفران نعمت الهی است از این رو ادای این واجب دینی باید به عنوان یک مسئله مهم در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.
وی یادآور شد: زکات می‌تواند بستر و ظرفیت خوبی برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی به ویژه در بین جامعه فقرا و نیازمندان باشند.
انتهای پیام

captcha