جشنواره ملی ایل بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3806338
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
خودآموز:

جشنواره ملی ایل بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی است

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره ایل بانگ به دنبال تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و همزیستی اقوام است و به‌طور قطع این هدف در برگزاری جشنواره به ‌وضوح مشاهده خواهد شد.

جشنواره ملی ایل بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی است
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز در آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری اقوام و عشایر ایران در روستای چشمه شیرین شهرستان بدره، اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی عشایر ایران ایل بانگ، در رشته‌های مختلف هنری ازجمله موسیقی، شعر، صنایع‌دستی، بازی‌های بومی محلی و هنرهای دستی با حضور 70 هنرمند از 15 استان کشور طی دو روز برگزار می‌شود .
وی بابیان اینکه هنرمندان حاضر در این جشنواره طی این دو روز به اجرای موسیقی آیینی، موسیقی جنبی و شعرخوانی خواهند پرداخت و همچنین اجرای بازی‌های بومی و محلی، ورزش‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه عکس از اقوام ایران و پخت غذاهای محلی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی نیز از برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود .
خودآموز هدف از برپایی این جشنواره را افزایش وحدت و همبستگی بین اقوام و عشایر ایران عنوان کرد و یادآور شد: جشنواره ملی ایل بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و حفظ و استحکام بافت فرهنگی، زبانی و قومی ایران اسلامی و استان سرافراز ایلام است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تأکید بر ضرورت صیانت، حفاظت و معرفی میراث‌های فرهنگی هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ابراز کرد: جشنواره ایل بانگ به دنبال تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و همزیستی اقوام است و به‌طورقطع این هدف در برگزاری جشنواره به‌وضوح مشاهده خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه ایجاد همدلی و وحدت از کارکردهای غیرمستقیم این جشنواره است، افزود: ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکارهای فرهنگی هنری اقوام و عشایر از دیگر اهداف این جشنواره است .
خودآموز یادآور شد: در جشنواره ایل بانگ به دنبال این هستیم که علاوه بر شورونشاط و ایجاد امید به زندگی، فرهنگ ایرانی اسلامی نیز در بطن جوامع بومی و عشایری، اشاعه بیشتری پیدا کند و برنامه‌ریزی در راستای توانمندسازی روستائیان و عشایر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری از مسائل موردتوجه در برگزاری این جشنواره است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خودجوش مردمی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق عشایری و بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان یک شبکه و ساختار عظیم در سطح کشور، جهت رشد و توسعه فرهنگی و هنری روستاها و مناطق عشایری از دیگر نکات مثبت این جشنواره محسوب می‌شود .
انتهای پیام
captcha