محفلی قرآنی برای تجلیل جهادگران عرصه تلاوت قرآن
کد خبر: 3806368
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

محفلی قرآنی برای تجلیل جهادگران عرصه تلاوت قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - به همت موسسه قرآنی سروش جاودانه و با همکاری حوزه علمیه ولایت مشهد محفلی قرآنی برای فعالیت‌های مجاهدانه تلاشگران عرصه تلاوت قرآن برگزار شد.

محفلی قرآنی برای تجلیل جهادگران عرصه تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه گذشته چهار اردیبهشت ماه، محفلی قرآنی در حسینیه نخودبریز های مشهد برگزار شد در این محفل اعضای کاروان قرآنی سروش جاودانه و که به برپایی محافل قرآنی به صورت خودجوش و جهادی پرداختند و به این ترتیب ۲۳ محفل قرآنی در ۲۳ استان کشور را طی سال گذشته برگزار کردند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ابتدای این محفل قرآنی امیر لعل اول، نفر اول مسابقات قرآن کشور روسیه اطلاعات آیاتی از سوره «طه» پرداخت و در ادامه نیز چند تن از قاریان نوجوان و بزرگسال دارالقرآن علی بن موسی الرضا آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.
احسان سوختانلو، قاری برتر خراسان رضوی نیز در بخشی از این محفل قرآنی آیات ۱۰۱ تا ۱۱۰ سوره «انبیا» را تلاوت کرد و پس از آن حسین فردی قاری بین‌المللی قرآن تلاوت آیاتی از سوره مریم پرداخت.
در بخش دیگری از این محفل قرآنی گروه تواشیح و همخوانی سیرة النبی سرودی در وصف و ثنای حضرت ولیعصر(عج) اجرا کردند و پس از آن محمد امین کهن، نوجوان قرآنی به اجرای تقلیدی از ابتهال «حب الحسین» پرداخت.
حجت الاسلام سید صادق موسوی پژوهشگر قرآن و نهج البلاغه در بخشی از این محفل قرآنی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مهجوریت قرآن یعنی اینکه ما قرآن را هم این صفحات کاغذی بدانیم که این حال روزی که نمی شود و از بین می رود و در واقع کاغذ در روز قیامت حاضر نخواهد شد، اینکه قرآن با واژه هذا اشاره می‌شود دلیل بر آن است که در قیامت و جسم حاضر خواهد بود.
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) نیست این قرآن را شفاعت کننده روز قیامت معرفی می‌کنند که شفاعتش رد نمی شود؛ آن دسته از افرادی که در دنیا وجود شان مرتبط با قرآن بود و ذهن و زبان خود را به قرآن مشغول کردند مورد نکوهش به جهت مهجوریت قرآن نخواهند بود.
این پژوهشگر قرآنی اضافه کرد: برای افرادی که با قرآن ارتباط دارند این سوال پیش می آید که چگونه می‌توان به درک معانی قرآن رسید؛ من برای آشنایی با زبان قرآن می‌توانیم از راه تلاوت قرآن این آشنایی را کسب کنیم این آشنایی بسیار ارزشمند است چرا که شرف این زبان به نزول وحی و پیامبر اسلام است.

محفلی قرآنی برای تجلیل جهادگران عرصه تلاوت قرآن
موسوی اظهار کرد: طبیعی است که هیچ موجودی نمی تواند به مرتبه زبان وحی دست یابد و بنا به فرمایش امام علی(ع) قرآن ظاهری بسیار زیبا و باطنی عمیق دارد؛ این که حتی غیر مسلمانان صدای تلاوت قرآن را دوست دارند و گوش می‌کنند در حالی که هیچ فهمی از عبارات آن ندارد دلیل بر زیبایی ظاهر قرآن است.
وی با اشاره به عمق مفاهیم قرآن افزود: قرآن خودش را کتاب مکنون معرفی می‌کند و ما اگر بخواهیم به عمق این کتاب برسیم باید بدانیم که کسی توان رسیدن به عمق آن کتاب مقدس را ندارد مگر افرادی که مطهرون معرفی شده اند، اینجاست که می فهمیم تنها اهل بیت(ع) عمق آیات قرآن را درک می‌کنند.
در بخش دیگری از این محفل قرآنی حامد علیزاده، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی به تلاوت آیاتی از سوره «کهف» و همچنین سوره کوثر پرداخت و در ادامه نیز حمیدرضا احمدی وفا دیگر قاری بین‌المللی کشورمان تلاوتی از سوره «ابراهیم» اجرا کرد و پس از آن محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی آیاتی از سوره «مریم» و سوره «طه» را تلاوت کرد.

انتهای پیام

captcha