اولین دوره آموزش روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود
کد خبر: 3806422
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

اولین دوره آموزش روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وزارت ارشاد، با بیان اینکه مکلف به تولید 3600 محتوا هستیم، گفت: به‌زودی اولین دوره آموزش روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حمید ضیایی‌پرور،‌ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز،‌ 5 اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه ششم مقوله آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی وزارت کشور واگذار شده است، اظهار کرد: این شورا متشکل از هشت دستگاه می‌باشد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از آنهاست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد بین وزارت کشور و وزارت ارشاد در راستای استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: از سال گذشته تاکنون در چهار حوزه «رسانه و مطبوعات»، «بازی‌های رایانه‌ای»، «رسانه دیجیتال» و «کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد» تفاهم‌نامه منعقد کردیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و برای این کار بودجه اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول همکاری با خانه‌های مطبوعات سراسر کشور را یکی از ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دانست و گفت: مکلف به تولید سه هزار و 600 محتوا شدیم که باید از طریق شبکه سراسری خانه مطبوعات منتشر شود.

وی از تولید یک‌هزار محتوا از سه هزار و 600 محتوا خبر داد که در حال حاضر در اختیار خانه‌های مطبوعات است و عنوان کرد: به‌زودی اولین دوره آموزش روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد. همچنین به دنبال وقوع سیل در کشور در حال طراحی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره آموزش روزنامه‌نگاری بحران به عنوان یک حوزه تخصصی هستیم.

ضیایی‌پرور با بیان اینکه کتاب آموزشی روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی تا پایان تیرماه امسال آماده چاپ می‌شود، اضافه کرد: آمادگی داریم کلیه آثار برگزیده در جشنواره‌های استانی آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی را در قالب کتاب چاپ کنیم تا به عنوان الگو و منبع در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وزارت ارشاد همچنین از تدوین پروتکل بین‌المللی آسیب‌های اجتماعی برای نخستین‌بار خبر داد و اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید محتواهای تولید شده جوان‌پسند و با زبان و ادبیات جوانان باشد، زیرا اگر مخاطب محتوا را به‌درستی دریافت نکند، عملا پیام ما منتقل نخواهد شد.

وی یادآور شد: امروز زبان فیلم، کاریکاتور و اینفوگرافیک قوی‌ترین زبانی است که جامعه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و لذا از رسانه‌ها و هنرمندان می‌خواهیم تولید محتوا را به این سمت ببرند. محتواهای مورد نظر از طریق سامانه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترسی است.

انتهای پیام

captcha