گیلان بالغ بر 150 روحانی ایثارگر دارد
کد خبر: 3806428
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

گیلان بالغ بر 150 روحانی ایثارگر دارد

گروه اجتماعی - پاکاری با اشاره به حضور 153 روحانی شهید در گیلان، گفت: همچنین بالغ بر 150 نفر طلبه جانباز و ایثارگر داریم که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و آمار قابل توجهی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ 5 اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی روحانیت شاهد و ایثارگر گیلان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، با اشاره به نقش روحانیت در شکل‌گیری، تداوم و حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد‌: همواره روحانیت به عنوان قشر پیشتاز و پیشگام در عرصه‌های دفاع از حریم اعتقادات و آرمان‌ها شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز روحانیون ایثارگر نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان جامعه دارند، تصریح کرد:‌ طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شهدای روحانی و روحانیون ایثارگر داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وضعیت روحانیون ایثارگر استان، گفت:‌ 153 روحانی شهید در گیلان داریم که تقدیم اسلام و انقلاب شده اند. همچنین بالغ بر 150 نفر طلبه جانباز و ایثارگر داریم که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و آمار قابل توجهی است.

پاکاری با تاکید بر لزوم معرفی شهدای روحانی و روحانیون ایثارگر و تبیین جایگاه روحانیت از دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون، خاطرنشان کرد:‌ در این راستا برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری یادواره‌های تخصصی شهدای روحانی در شرق، غرب و مرکز استان اشاره کرد. همچنین با توجه به اقامت نیمی از روحانیون ایثارگر گیلان در سایر استان‌ها، همایش ایثارگران طلبه و روحانی را در قم برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه 57 حسینیه شاهد و ایثارگر در گیلان به ثبت رسیده است، متذکر شد:‌ مدیریت فرهنگی غالب این حسینیه‌ها با روحانیون ایثارگر است.

این مقام مسئول از حضور بالغ بر چهار هزار فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد:‌ بنیاد شهید گیلان در سال 96 رتبه سوم و در سال 97 رتبه دوم مسابقات کشوری قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور را کسب کرد. همچنین یکی از روحانیون ایثارگر ما در جشنواره ملی ایثار حائر مقام کشوری شد.

انتهای پیام

captcha