برگزاری نشست علمی «وحدت اسلامی» در لبنان
کد خبر: 3806438
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

برگزاری نشست علمی «وحدت اسلامی» در لبنان

گروه بین‌الملل - نشست علمی «وحدت اسلامی، تجربه سازمان‌های فعال تقریبی» با حضور هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی به ریاست محمد حسین مختاری و هیئت‌هایی از کشورهای مختلف در بیروت لبنان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در افتتاحیه نشست علمی «وحدت اسلامی، تجربه سازمان‌های فعال تقریبی» در بیروت گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی نمونه عینی، علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران است و نسل جدید تقریبی برای جهان اسلام تربیت می‌کند.

در این نشست علمی، مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را مهم خواند و در ادامه گفت: بر اساس همین دیدگاه بود که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران تأسیس شد که به طور جدی بحث وحدت را نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اسلام پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: امروزه باید ما با روش‌های علمی و آکادمیک راه علمای بزرگ اسلامی همچون شیخ شلتوت و کاشف‌الغطا و امام خمینی (ره) و علمای بزرگ دیگر را در خصوص وحدت امت اسلامی پیگیری کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای رسیدن به تقریب باید با روش علمی و آکادمیک وارد شویم که این دانشگاه با همین هدف و رویکرد ایجاد شد و در آنجا شیعه و سنی در کنار هم و با وجود مباحث علمی، خط قرمزشان بحث تقریب و احترام به باور‌های همدیگر هست.

انتهای پیام

captcha