شعر فارسی هر موضوعی که داشته باشد «حماسه» بشمار می‌رود
کد خبر: 3806462
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
یک مدرس زبان و ادبیات فارسی:

شعر فارسی هر موضوعی که داشته باشد «حماسه» بشمار می‌رود

گروه فرهنگی - یک مدرس زبان و ادبیات فارسی گفت: شعر فارسی دارای هر قالب و هر موضوعی که باشد باز هم«حماسه» بشمار می‌رود.

شعر فارسی هر موضوعی که داشته باشد «حماسه» بشمار می‌رودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی، مرتضی امیری اسفندقه در دومین نشست «شعر حماسی» با هدف بررسی ماهیت حماسه و پیوند آن با شعر فارسی که در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همواره شعر، گریز از رخوت، تکرار و حرکت به سمت فضایی آهنگین و حماسه‌ساز است، بر همین اساس من معتقد هستم که شعر فارسی با هر موضوع و هر موضع، شعری حماسی است.
 
وی افزود: در واقع، نمی‌توان حماسه را فقط به موضوع حفظ میراث و فرهنگ ملی، منحصر کرد چرا که ما در کنار منظومه‌های حماسی ملی، نمونه‌های بسیاری از حماسه‌های مذهبی و دینی نظیر حمله حیدری، علی نامه و... در فرهنگ ادبیات خود داریم.
 
این مدرس زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: بنابراین ما باید نسبت به ماهیت حماسه تجدید نظر کنیم و آن را محدود نکنیم چرا که فضای حاکم در برخی از اشعار فروغ فرخزاد و سهراب سپهری نیز حماسی هستند و حتی داستان‌های عاشقانه‌ای مانند لیلی و مجنون، روایت حماسه عشق محسوب می‌شدند.
 
در ادامه نیز این نشست با پرسش و پاسخ و همچنین شعرخوانی جمعی از شاعران از جمله جمیله کراماتی، محمد حسین رحیمی، زهرا محدثی خراسانی، مهدی آخرتی و مهدی رحیمی عنبران و نقد و بررسی آثار آنان توسط مهمان برنامه، همراه شد. در پایان نیز مرتضی امیری اسفندقه غزلی را خواند و آن را به هموطنان آسیب دیده سیل اخیر تقدیم کرد.
 
انتهای پیام
captcha