«یخ در بهشت»؛ شناسایی حلقه مفقوده‌ای درباره زنان دفاع مقدس
کد خبر: 3806478
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

«یخ در بهشت»؛ شناسایی حلقه مفقوده‌ای درباره زنان دفاع مقدس

گروه ادب ــ دبیر ادبیات داستانی نشر کتاب جمکران گفت: کتاب «یخ در بهشت» در راستای شناسایی حلقه مفقوده درباره نقش زنان در دفاع مقدس است که به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

«یخ در بهشت»؛ شناسایی حلقه مفقوده‌ای درباره زنان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «یخ در بهشت» مجموعه داستانی از زنان نویسنده درباره دفاع مقدس، عصر امروز، ۵ اردیبهشت، با حضور نویسندگان در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

حاتم ابتسام، دبیر ادبیات داستانی نشر کتاب جمکران، در این مراسم گفت: در این انتشارات موضوعات گوناگون رصد می‌شود که در این راستا یکی از حلقه‌های مفقوده، نقش زنان در حوزه دفاع مقدس، شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه انتشارات کتاب جمکران در حوزه مهدویت به معرفی شاخص‌ها و شاخصه‌های گوناگون پرداخته و در راستای پاسخگویی به یکی از سؤالات مخاطبان به ویژه جوانان درباره شاخص‌های فرد منتظر برآمده است؛ از این رو نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس می‌تواند یکی از همین پاسخ‌ها باشد و مورد توجه قرار گیرد.

ابتسام ادامه داد: این کتاب با چاپ دیجیتال چاپ شد تا به نمایشگاه برسد و در چاپ بعدی با کاغذ بالک چاپ و فهرست هم اضافه خواهد شد.

سیده عذرا موسوی، دبیر مجموعه «یخ در بهشت»، در ادامه این نشست گفت: این یکی از بهترین تجربیان من در تعامل با نویسندگان بود. شاید نویسندگان زن هم نسبت به این موضوع غافل بودند و نشر جمکران، جای خالی این نکته مهم را احساس کرد و تلاش کرد این خلأ را پر کند.

وی افزود: این مجموعه داستان روایت مادرانی است که خودشان از قهرمانی دیگران، قصه‌ها گفته‌اند و حالا خودشان قهرمانانی شده‌اند که از آن قصه‌ها باید گفت. نویسندگانی که در این زمینه قلم زدند، پیشتر، داستان‌هایی از آن‌ها منتشر شده بود.

موسوی در ادامه به روند نگارش این اثر اشاره و تصریح کرد: این داستان از بین ۴۰ تا ۵۰ داستان انتخاب شده، در واقع با سخت‌گیری انتخاب شده و توانسته از زوایای گوناگون به دفاع مقدس توجه کند. توجه به اقلیم‌ها در این کتاب به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، تعدادی از نویسندگان حاضر از جمله زهره شریعتی، مهین سماواتی، مرضیه نفری و فاطمه نفری درباره چگونگی نگارش داستان‌ها و اهمیت موضوع صحبت کردند.

یادآور می‌شود، کتاب «یخ در بهشت» بهار امسال و به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha