رقابت دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی طرقبه شاندیز در مسابقات قرآن
کد خبر: 3806653
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

رقابت دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی طرقبه شاندیز در مسابقات قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی شهرستان طرقبه شاندیز با رقابت بیش از 900 دانش‌آموز دختر و پسر از مدارس ابتدایی دوره اول و دوم در جوار آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی شهرستان طرقبه شاندیز با رقابت بیش از 900 دانش‌آموز دختر و پسر از مدارس ابتدایی دوره اول و دوم صبح سه‌شنبه و چهارشنبه، سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه شاندیز برگزار شد.
در این مسابقات 470 نفر دانش‌آموز پسر و 420 نفر دانش‌آموز دختر پایه ابتدایی دوره اول و دوم از 50 آموزشگاه و مدرسه دخترانه و پسرانه سطح شهرستان طرقبه شاندیز به رقابت با یکدیگر پرداختند.
این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ عمومی و حفظ سوره فجر و احکام به‌صورت مشترک و در رشته اذان ویژه پسران برگزار شد.
جواد رمضانی، مدیر دارالقرآن نورالمهدی طرقبه در حاشیه این مسابقات به خبرنگار کانون نبأ گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، استعدادیابی و هدایت دانش‌آموزان در راستای کسب معارف والای قرآنی و دینی است.
مسئول برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به نقش و حمایت خانواده‌ها، بیان کرد: پیگیری خانواده‌ها و حمایت آنها در  شکوفا شدن استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و نتایج مثبتی در برنامه‌های آموزشی آنها در دارالقرآن‌های طرقبه و شاندیز به دنبال خواهد داشت.
رمضانی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: قبل از برگزاری مسابقات کلاس‌های توجیهی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی‌ جهت اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان منتخب برگزار شد که این کلاس‌ها در حفظ آرامش و آمادگی آنها مفید و مؤثر بوده است.
وی با اشاره به حمایت و مساعدت‌های اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز در مشارکت و برگزاری این مسابقات، افزود: پس از پایان رقابت‌ها ضمن تقدیر از برگزیدگان و نفرات برتر، مستعدین در جهت طرح حفظ قرآن کریم یا طرح تلاوت ساماندهی و آموزش داده خواهند شد.
رمضانی اظهار کرد: تاکنون ۱۲ کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مسابقات با حضور داوران منتخب استانی که از جمله مربیان دارالقرآن نورالمهدی طرقبه نیز هستند، برگزار شده است.
یادآور می‌شود، دارالقرآن «نورالمهدی» طرقبه زیر نظر اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز در حال فعالیت قرآنی است.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha