تدوین راهنمای ضدنژادپرستی برای مسلمانان آمریکا
کد خبر: 3806667
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

تدوین راهنمای ضدنژادپرستی برای مسلمانان آمریکا

گروه بین‌الملل ـ «گروه ضد نژادپرستی مسلمان»، دستورالعمل‌هایی برای مقابله با نژادپرستی تهیه کرده که می‌تواند منبعی برای فعالیت‌های ضدنژادپرستی در جامعه مسلمانان آمریکا باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ابوت‌اسلام»؛ اولین جلد این مجموعه «راهنمای ضدنژادپرستی» برای  مسلمانان سفیدپوست آمریکا از سوی سازمان ضدنژادپرستی آمریکا (ARC) تهیه شده است.

این سازمان هدف خود را از تدوین این دستورالعمل را تعمیق درک مسلمانان از نژادپرستی و ارائه نمونه‌های عملی از چگونگی امکان مشارکت آنها در فعالیت‌های ضد نژادپرستی در جامعه آمریکا، اعلام کرده است.

گروه اسلامی ضدنژادپرستی، یک سازمان فعال در زمینه آموزش عدالت نژادی است که بر آموزش و آزادی تاکید می‌کند. این سازمان برای آموزش و گسترش برابری نژادی تلاش می‌کند و گروه‌های مختلف قومی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و برای مشکلات نژادی راه‌ حل ارائه می‌دهد.

این سازمان در سال 2014 آغاز به کار کرد و به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های اسلامی آموزش حقوق بشر در آمریکا مطرح است. این سازمان 10 هزار نفر عضو پایه دارد و به صورت آنلاین خدمات مشاوره‌ای، آموزشی، کارگاهی و برنامه عضویت را به صدها هزار نفر در بیش از 30 شهر آمریکا ارائه می‌دهد.

به دلیل تلاش‌های مفید و برنامه‌های امیدوارکننده، این سازمان در سال 2005 جایزه برتر بین‌المللی «50 کارآفرین نوآور مسلمان» را دریافت کرد.  

اسلام بعد از مسیحیت و یهودیت، بیشترین پیروان را در آمریکا دارد. طبق یک برآورد در سال 2017، جمعیت مسلمانان آمریکا به 3.5 میلیون نفر می‌رسد که 1.1 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha